1. toukokuuta 2019

Minun uusi kulta


Perhosia vatsassa, hikoilevia kämmeniä, sydämen tykytystä ja malttamaton mieli, että kohta minä näen sen taas. Ihastuminen tai rakastuminen miten sitä nyt halutaan sanoakaan, tuntuu juuri tuollaiselta, ihanalta jännitykseltä. Minä olen kokenut tuollaisia tunteita viimeksi viime viikon lauantaiaamuna. Silloin tapasin ensimmäisen kerran minun uuden silmäteräni, uuden ihastuksen. En osannut oikein sanoa mitään, niin innoissani ja peloissani olin.

Siinä se oli uutena ja kiiltävänä minun silmieni edessä lauantaiaamuna pikkuisen jälkeen yhdeksän. "Hyvää syntymäpäivää rakas" kuului selkäni takaa ja tuttu käsi siveli selkääni. En ihan vieläkään uskonut, että edessä olevani Kawasaki 650 Versys oli oikeasti minun. Moottoripyörä, ehkä maailman kähein, hienon vihreä oli minun!!

Olen ollut aina sellainen mopo- ja moottoripyörätyttö. Teininä ajelin Suzuki PV:llä ja 16 vuotiaana hommasin heti piikkikortin ja tietenkin Hondan piikin missä oli radio. Olen elänyt aina vähän sellaista poikatyttöelämää ja rakastanut vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Meillä oli moottoripyörä jo aikaisemmin, mutta enduropyörä on hyvin haastava ajella kaksipäällä, joten päätimme hommata uuden. Pyörän valintaan vaikutti myös se, että minä pystyn sillä yksin ajamaan. Olen tälläinen kääpiö, joten pyörän oli oltava sen korkuinen ja painoinen, että pystyn sitä käsittelemään.


Se tunne, kun lauantaina lähdimme Jämsästä liikkeelle ja ajoimme Kouvolaan isäni luokse oli huikea. Olin ihan liekeissä. Lauantain saaliiksi saatiin 650 kilometriä eikä persaus ollut yhtään hellä. Kengät aiheuttivat päänvaivaa, mutta eiköhän niillekin jonkunlainen laki saada. Nyt vaan toivon, että takatalvi helpottaa pian ja pääsen ajelemaan.

Unelmat joita ihmisillä on saattavat hyvinkin toteutua. Olen haaveillut moottoripyörästä pitkään, ne on ollut lähinnä sellaisia salaisia päiväunia. Mutta nyt se haave toteutui. Tiedän, että monet ajattelevat, että helppohan siellä nyt fiilistellä, kuin mies ostaa. No minulla on sellainen onni elämässäni, että rakkaani pystyi minulle sellaisen pyörän ostamaan. Aion siitä nauttia täysin rinnoin ja antaa ihmisten ajatella mitä vaan. Olen sen verran oppinut elämässäni, että haaveita pitää olla ja niiden toteutuessa niistä pitää osata nauttia.

Ihanaa vapun jatkoa kaikille.

XxX Sanna

1 kommentti:

  1. Upea tuo sinun moottoripyörä! Itselläni oli Honda Monkey nuorena ja vuosikymmeniä myöhemmin kävin moottoripyöräkurssilla. Jos sinulla oli perhosia vatsassa ja hikoilevat kämmenet uuden moottoripyörän kanssa niin minua kyllä jännitti moottoripyöräkurssilla. Ihastuin kyllä jälleen ajamiseen moottoripyörällä. Enduro safaria haluaisin kokeilla seuraavaksi. Oletko itse kokeillut? Löysin yhden sivun missä tällainen mahdollisuus olisi https://www.motojysky.fi/enduro

    VastaaPoista