10. toukokuuta 2020

Omat äitienpäiväherkkuni

Äitienpäivä on aina ollut minulle tärkeä päivä. Tänä vuonna se on erilainen kuin koskaan ennen, sillä äitienpäivälounas on kotona ja vielä itse tekemänä. Yleensä päivä on ollut sellainen, että minut on aina viety johonkin syömään eikä itse ole tarvinnut tehdä minkään eteen mitään.

Tänä vuonna on se vielä siitäkin syystä minulle erilainen, koska minun dieettini loppuu ja tänään on aika herkutella. No mitä minun äitienpäivälounaaseen kuuluu? Meillä on joulu, elikäs kinkku, lanttu-, bataatti-, porkkana- sekä perunalaatikot. Lohta on tietenkin sekä graavi, että savustettua ja tietenkin salaatti.


Jälkkäripuoli meni sitten jo ehkä jo vähän överiksi. Mutta en osannut päättää mitä haluaisin, niin päätin hemmotella itseäni neljällä eri kakulla. Kyllä tein neljä erilaista kakkua. Ai miksi? No, koska halusin kaikkia niin päätin, että olen ansainnut sen kaiken. Kerron teille mitä ne sitten tein.

Ensimmäiseksi halusin tehdä porkkanakakkua. Löysin ohjeen netin ihmeellisestä maailmasta. Tein sen täytekakun muotoiseksi enkä perus piirakaksi. Seuraavaksi näin ohjeen myslipiirakasta, ja sellainenkin piti sitten tehdä. Nämä ovat ihan uusia tuttavuuksia minulle, koska porkkanakakkukin oli uudenlaisella ohjeella tehty.



Pääsiäisenä kerroin teille yhden lempikakkuni reseptin, piimähyytelökakkuun. Eli sellainen oli pakko tehdä, koska siitä olen melkein nähnyt jo untakin. Sitten ihan perinteinen mansikka-banaanikakku kermakakku oli kanssa tehtävä. Siksi ihan vaan, koska se voisi olla hyvää. Tykkään leipoa ja laittaa ja yrittää opetella aina jotakin uutta. Minusta on myös mukava laittaa ja pyytää sukua syömään, mutta tänä vuonnahan tilanne on valitettavasti toinen.


Nähtäväksi jää nyt miten minun käy ja pystynkö edes kaikkia kakkuja syömään. Kun on ollut tiukalla ruualla monta viikkoa, voi pahaolo yllättää Sannan ja jäädä monet kakut syömättä. Mutta onpahan nyt tehty ja sain jo siitäkin hyvän mielen.

Ihanaa äitienpäivää kaikille, nauttikaa siitä ja voikaa hyvin.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti