8. maaliskuuta 2023

Naistenpäivä ❤️

 Jokainen päivä on naistenpäivä ainakin, jos niistä tehdään sellaisia. Nainen on arvokas, tarvitsee paljon hellyyttä ja rakkautta. Me naiset olemme monesti kodin sydämmiä ja pidämme suurimman huolen siitä, että arki kotona pyörii. Olemme usein äitejä, puolisoita ja työkavereita. Tänä päivänä naisten arvostus on kasvanut ja olemme alkaneet saamaan arvostusta myös miesten maailmassa. Mutta osaammeko arvostaa sitä tarpeeksi?

Minä olen vanhanaikainen nainen. Olen aina sanonut, että elän ihan väärällä aikakaudella. Meillä minä hoidan kodin, teen ruuat ja käyn kaupassa. Toki tytöt auttavat tässä, mutta mies meillä ei kyllä tee minkäänlaisia kotitöitä. Tämä käytäntö sopii minulle, olen kasvanut lapsesta asti oppien, että on miesten ja naisten hommat. Älkää nyt käsittäkö väärin, en todellakaan ole nyrkin ja hellan välissä, vaan ihan itse omasta tahdostani hoidan asiat näin.

Olen erittäin ylpeä itsestäni, omista saavutuksista ja niistä vastoinkäymisistä, jotka olen selvittänyt. Vaikka meillä eletäänkin ns. nais- mies maailmassa olemme tasavertaisia arjessamme. Jos olen jotain elämässäni oppinut, niin olemalla samanlainen kuin haluat sinulle oltavan. Nainen rakastaa huomiota, hellyyttä ja kauniita sanoja. Minä ainakin nautin niistä ja olen kiitollinen, koska elämässäni saan kuulla paljon kauniita sanoja.

Jokaisena aamuna herään herätyskelloon🤣, mutta heti sen jälkeen kuulen sanat, huomenta rakas, rakastan sinua eniten maailmassa. Ja iltaisin saan nukahtaa samoihin sanoihin ja päivällä kuulen ne useasti. Ajattelin ennen aina, että ihan turhaa siirappia ja ei todellakaan minun juttu, mutta voi miten väärässä olinkaan. Itsetunto kokee suuria nousuja, kun kehutaan ja kerrotaan miten tärkeä olet. Olen tajunnut, että omalla käytökselläni olen ansainnut kaikki kehut. Olen kasvanut ja kehittynyt valtavasti vuosien saatossa oman käytökseni ja äkkipikaisuuteni kanssa. Osaan nykyään jo käyttäytyä enkä menetä läheskään hermojani niinkuin ennen, olenko aikuistunut??

Minä kerron liian vähän sanallisesti miten paljon arvostan ja välitän ihmisistä. En ole koskaan siihen oikein oppinut ja olenkin parempi näyttämään rakkauteni teoilla kuin sanoilla. Yritän olla mahdollisimman hyvä puoliso, äiti, ystävä ja valmentaja. Haluan omalla toiminnallani viestittää ja näyttää ihmisille, että he ovat tärkeitä ja arvostettuja. Haluan opettaa asiakkaitani olemaan ylpeitä itsestään, arvostamaan tekemäänsä työtä ja kertomaan siitä mahdollisimman monelle. Minusta meidän naisten pitäisi elää niin, että jokainen päivä olisi naistenpäivä. Ansaitsemme joka päivä kauniita sanoja, olla rakastettuja ja mikä parasta meidän naisten pitää saada välillä olla ihan mahdottomia 😀

Ihanaa naistenpäivää kaikille meille kaikille ylpeille ja vahvoille naisille. Muista olla rohkea ja tehdä juuri niitä asioita joista tulet onnelliseksi, jokainen päivä on sinun päiväsi.

XxX Sanna

Kuvat Saija Heinämäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti