12. maaliskuuta 2023

Kuka minä oikeastaan olen?

Kuka oikeastaan on Sanna Löytömäki? 40 vuotias nainen Pylkönmäeltä pienestä kunnasta Keski-Suomesta. Olen kahden ihanan teini-ikäisen tytön äiti, vaimo ja ystävä. Olen ammatiltani hei vaikka ja mitä, lähihoitaja, sosionomi AMK, personal trainer, ravintovalmentaja, psyykkisen painonhallinnan ohjaaja sekä yhdistelmäajoneuvonkuljetta. Olen ollut tänä vuonna yrittäjänä 10 vuotta. Hei oikeasti 10 vuotta ja mihin olen päässyt. No oikeastaan en vielä mihinkään. Olen tullut toimeen, saanut olla lasten kanssa kotona paremmin, kun olen voinut päättää työaikani itse.


Tänään sunnuntaina 12.3. 2023 tajusin aamulla, että eihän tässä ole mitään järkeä. Minulla on ihan loistava ammattitaito, tietoa ihan älytön määrä. On uudet verkkosivut, loistava verkkokauppa, täydellinen valmennus alusta, joka tarjoaa puitteet minkälaiseen valmennukseen tahansa. On opas hävikin hyötykäyttöön, joka on hinta-laatu suhteeltaan loistava, elämäntapamuutoksen esikoulu- verkkovalmennus, joka tarjoaa täydellisen lähdön kohti terveellisempää elämää. Ja mikä on kaikista parasta ihan älytön motivaatio tehdä tätä työtä, auttaa ihmisiä muuttamaan elämäntapojaan ja voimaan hyvin.

Mikä minulta sitten puuttuu? No asiakkaat!! Olen jämähtänyt ihan täysin paikalleni, en ole päässyt ihmisten tietoisuuteen, koska pelkään. Mitä helkkaria minä sitten pelkään? No epäonnistumista, että minulle saadaan taas nauraa, koska en onnistunutkaan. Ja juuri se on se syy miksen voi koskaan menestyä. On tietyllä lailla pelottavaa tajuta se, mutta toisaalta taas ihan älyttömän voimaannuttavaa.  Miksi ihmeessä pelkään, se vasta mielenkiintoista onkin. Olen elänyt elämääni aina jotakin varten, miettinyt paljon mitä muut ajattelevat. Ollu toisaalta kamalan vahva, mutta sisimmässäni niin heikko ja hauras. En ole uskonut itseeni, olen yrittänyt ehkä liikaa, päättänyt jo valmiiksi etten onnistu.


Annoin tammikuussa itselleni tämän vuoden aikaa onnistua ja alkaa pärjäämään. Pidän edelleen kiinni siitä tämän vuoden aika ikkunasta. Mutta en voi tänäkään vuonna menestyä jos pelkään sitä.  Minun tehtäväni ei ole miellyttää niitä ihmisiä, jotka eivät osta palveluitani vaan minun on tarjottava niitä heille, jotka haluavat ja tarvitsevat apuani. En ole fitnes tyyppi, enkä mielelläni anna valmiita ohjeita hetkeksi ja jätä ihmisiä sitten yksin, haluan opettaa ja näyttää ihmisille, että sinnikäs ja määrätietoinen työ palkitaan. Olen itse tehnyt töitä itseni kanssa 15 vuotta, hei miettikää 15 vuotta. Olen muuttanut ihan kaiken, mutta pikkuhiljaa. Olen ylpeä jokaisesta kuopasta, josta olen noussut. 

Ihmisillä on oikeus arvostella minua, pilkata ja nauraa. Tehdä elämästäni päätelmiä, mistä heillä ei ole mitään tietoa. Kestän sen eikä se hetkauta minua enää mihinkään suuntaa, päin vastoin naurattaa. Pahinta tässä on minun oma pelkoni, joka estää minua näyttämästä itselleni, että minusta on tähän. Olen selitysten mestari, en osaa sitä enkä osaa tätä. Paskat osaan mitä vaan ja jos en osaa niin nyt on korkea aika alkaa opetella. Tämä on unelmani, miksen siis toteuta sitä? Teen ainakin parhaani ja vielä enemmän sen eteen ja nyt on viimeistään aika aloittaa, koska kello käy ja oma takarajani lähestyy uhkaavasti.


Toivottakaa minulle onnea, käyttäkää palveluitani ja kertokaa minusta kavereille. Tykätkää somekanavistani ja kertokaa toiveistanne. Toivotaan, että Kunnolla Kuntoon elää vielä 10 vuoden päästäkin.


Ihanaa sunnuntaita!

Xxx Sanna  

Kuvat: Saija Heinämäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti