13. maaliskuuta 2023

Kunnolla Kuntoon, mikä se on?

 Olen kertonut tämän tarinan varmaan joskus aikaisemminkin, mutta nyt haluan kertoa sen uudestaan. Kunnolla kuntoon on yhden naisen yritys ja tarina sohvaperunasta liikunta. ja hyvinvointialan yrittäjäksi. Olen toiminut yrittäjänä nyt 10 vuotta ja siihen on mahtunut niin ylä kuin alamäkiä. Päivääkään en vaihtaisi pois ja olen ylpeä siitä, että kaikesta huolimatta olen vieläkin pystyssä ja saan leipää pöytään tällä työllä. Toki töitä voisi olla paljon enemmänkin, mutta ei pidä hätäillä minun aikani koettaa vielä.

15 vuotta sitten olin viimeisillä raskaan, painoin 92 kiloa ja vihasin kaikista eniten liikuntaa. En todellakaan ollut liikkunut koskaan ennen raskautta enkä kuvitellut liikkuvani sen jälkeenkään. Elopainoni nousi kuitenkin 30 kiloa, joten siinä oli minulle motivaatio aloittaa uusi elämä. Vaikka ei sekään ihan heti lentoon lähtenyt, koska luulin kaiken ylipainon jäävän laitokselle tai viimeistään imetykseen. No eihän se nyt niin mennyt.

Niinpä heinäkuussa 2008 alkoi Sannan matka kohti terveellisempää elämää. Vielä tuolloin en osannut edes kuvitella, että minusta tulisi joskus yrittäjä ja vieläpä hyvinvointi alalle. Kerkesin elämäntapamuutokseni alku metreillä tehdä vielä toisen lapsen ja käydä töissä. Eräänä sunnuntaina olin kahvakuula tunnilla ja rakastuin lajiin ihan älyttömän paljon. Koska meidän kylällä ei sitä ollut tarjolla, niin siitä se idea sitten lähti. Pian huomasin olevani jo kahvakuula ohjaaja koulutuksessa sekä Personal Trainer opetusputkessa.   

Vuonna 2012 Helmikuussa Kunnolla Kuntoon aloitti toimintansa. Alku olikin ihan yhtä hullun myllyä ja tuntui, että olin kokoajan menossa jossakin. Onneksi aika pian meno tasaantui ja tulot vakiintuivat. Sitten elämä päätti kääntyä päälaille ja kaikki meni sekaisin. Minusta tuntuu, että se on ollut yrityksen kannalta sekaisin viimeiset 5 vuotta. Olen ollut ns. käymistilassa, en oikein tiennyt mitä lähtisin tekemään.

Kokoajan on kuitenkin tehty ja kehitetty firman toimintaa ja itseä. Nyt on aika valjastaa se taas uudestaan ja antaa raippaa. Raippaa siinä mielessä, että on aika panostaa taas 110% töihin. Toki, kun ollut hiljaa ja tehnyt kaikkea muuta vuosia, on takaisin pääsy hankalaa. Mutta uskon omaan työhöni ja tarjoamiin palveluihin niin paljon, että tavoitteet on korkealla. Uusiakin juttuja on tulossa, jahka saadaan kaikki vaan valmiiksi.

Kunnolla Kuntoon on minusta kaikista eniten kuitenkin tarina minun omasta kasvamisesta ja saavutuksista ihan omana itsenäni. Nyt on aika tuoda se kaikki tieto ja taito ihmisten saataville. Koen, että olen nyt vasta valmis siihen mitä olen tehnyt jo vuosia. Jokainen voi saavuttaa elämässään ihan mitä vaan, kun usko, tavoite, motivaatio ja tarvittava apu on saatavilla. Ja juuri näihin tarpeisiin Kunnolla Kuntoon 10 vuotta sitten perustettiin. Olen ylpeä ennen kaikkea itsestäni sekä rohkeudestani olla juuri sitä mitä olen. Mihin se riittää se jää nähtäväksi. Me olemme kuitenkin valmiit minä ja Kunnolla Kuntoon!

Ihanaa keväistä viikkoa.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti