30. tammikuuta 2023

Maanantai!

Voi maanantai sinä olet ollut erittäin paljon tunteita herättävä päivä minulle pitkään. Todella usein herätit minussa negatiivisia tunteita, inhosin sinua, koska viikonloppu oli ohitse ja kaaoksessa oleva arki alkoi taas. Niinkuin olen aikaisemminkin kertonut olen opetellut järjestelemään elämääni niin, että siinä olisi edes jonkinlainen järki. Tajusin äskettäin, että omalla tavalla puhua itsellesi saa ihmeitä aikaan.

Aamut ovat kaihertaneet minun mieltäni pitkään, en millään ole oppinut tykkäämään aikaisista herätyksistä, vaikka niitä elämässäni onkin ihan kiitettävästi. Olin jo illalla vihainen herätyskellon soitolle vaikka herätykseen oli vielä tunteja aikaa. Se olikin suurin virhe, sillä valjastin mieleni jo valmiiksi olemaan huono, kun kello soisi. Muutin siis omaa ajatteluani aloin opetella miettimään jo iltaisin, miten hienoa olisikaan taas seuraavana aamuna herätä kellon soittoon. 

Aikani näin ajatellen tajusin ettei minua enää harmittanut seuraava aamu ja kellon soitto. Olin jo illalla miettinyt valmiiksi miten siistiä on herätä aamulla uusi päivä täynnä uusia mahdollisuuksia. Saattaa kuulostaa vähän tyhmältä ja myönnän tuntui se siltä itsestäkin alussa. Mutta hei se oikeasti toimi, sillä nykyään osaan olla todella kiitollinen jokaisesta uudesta aamusta jona saan herätä.  Toinen huomion arvoinen asia on, että olen tietoisesti aloittanut yöuniin keskittymisen ja niiden parantamisen kaikilla mahdollisilla tavoilla. Voin kertoa, että hyvä uni on parasta mitä ihminen voi itselleen antaa.

Aloitin saman työn viholliseni maanantain kanssa. Tein pieniä harjoitteita jonkun aikaan ja sain kuin sainkin mieleni muutettua maanantaita kohtaan. Aloin tykkäämään siitä, uusi viikko täynnä uusia mahdollisuuksia alkaa aina maanantaista. Samoin viikonlopun hässäkkä rauhoittuu ja kaikilla perheen jäsenillä alkaa ihana arki. Siis voitteko kuvitella olen alkanut todella tykkäämään maanantaista, koska elämä palaa omiin uomiinsa, arki ja rutiinit ovat timanttia. Tottakai nautin viikonlopuista ja sen tuomasta vapaudesta, mutta usein viikonloppuisin sattuu ja tapahtuu myös monenlaista. Olen sen verran rutiineihin rakastunut, että olen todella onnellinen omasta uudesta tavastani elää.

Nyt olen opettanut mieltäni arvostamaan omaa itseäni ja tekemääni työtä kohtaan. Olen opetellut puhumaan itselleni kauniisti ja uskomaan itseeni. Suurin este omalla menestymisellä on oma mieli, jos olet jo päättänyt ettet kuitenkaan onnistu niin uskallatko edes yrittää? Minä en ole uskaltanut, olen tyrmännyt itseni jo ennen ottelun alkua. Enää en pelkää epäonnistumista enkä onnistumista. Nyt suurin toiveeni on saada mahdollisimman monelle ihmisille tietoa jota minulla on, jotta se voi auttaa heitä omassa elämässä.

Ja sen takia maanantait ovat nykyään minun lempi päiviäni. Näin se ajatus muuttuu, kun mieli muuttuu. Koeta jos joku asia tuntuu sinusta vaikealta, ala ajatella sitä ihan loistavana juttuna, voit yllättyä miten paljon asiat muuttuu pelkällä mielen voimalla.

Ihanaa uutta viikkoa.

XxX Sanna

Kuvat Saija Heinämäki


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti