29. joulukuuta 2022

Vuosi 2022 olit hankala!

 Niin kuin joka vuosi ajattelin vuoden 2021 lopussa, että ensi vuosi on minun vuoteni. Mutta vuosi 2022 olit hankala. Et missään nimessä ihan mahdoton, mutta moni asia olisi voinut tulla helpomminkin. Olen kasvanut tänäkin vuonna ihmisenä ja yrittäjänä monta metriä. Tiedän ettei elämän kuulu olla helppoa, mutta rajansa kai kaikella. Opetit minusta kuitenkin astetta vahvemman ihmisen.

En varmasti ole ainut pienyrittäjä, joka on paininut viime vuodet jos jonkinlaisen ongelman kanssa. Olen selvinnyt, mutta usko on ollu koetuksella usein. En kerro tätä siksi, että haluan jotain kannustusta, vaan rehellisyyden nimissä. Tiedän, että onnistun vielä ja periksiantaminen ei ole minun juttuni. Ainut haasteeni on varmasti oma uskon puute, mutta sitäkin olen työstänyt ja oppinut pikkuhiljaa uskomaan itseeni. Mutta yksi ehdottomasti hienoin vuoden 2022 kokemus oli päästä Hyvä Terveys lehteen, siis hei minä Sanna Pylkönmäeltä olin aikakausilehdessä. 

Nyt on katse yrityksen kannalta jo suunnattu vuoteen 2023 ja uusia kivoja juttuja on tulossa. Kannattaa siis ottaa seurantaan instagrammissa @sanna_kunnollakuntoon tai facebookissa KunnollaKuntoon, ja ehdottomasti tilata uutiskirje täältä kunnollakuntoon. Sosiaalisessa mediassa jaetaan vinkkejä arkeen, liikuntaan ja ruokaan. Uutiskirje puolestaan tulee kerran kuussa ja siellä on aina aiheena liikunta, ruoka tai mielen hallinta. Suosittelen kaikkia lämmöllä jokaiselle teille blogini lukijalle.

Mutta se yrittämisestä. Vuosi 2022 tarjoili henkilökohtaisessa elämässä myös monenlaisia kohtaamisia, tunteita ja kommelluksia. Sain uusia tuttavia ja yhden ihanan ystävän. Kokeilin hypnoterapiaa ja siis mikä kokemus. Hiihdin pitkästä aikaa paljon ja kävin jopa laskettelemassa. Sairastin tietysti koronan ja sain jälkitautina astman. Sen kanssa olen nyt opetellut elämään ja pärjään erittäin hyvin. Olisin toki pärjännyt ilmankin, mutta se ei hidasta minun elämääni ollenkaan.



Keväällä oltiin viikko Levillä ja voi miten ihana reissu se olikaan. Paljon naurua, hiihtoa ja aikaa lasten ja ystävien kesken. Suuria mäkiä laskien alas ja ehkä vähän isompia hiihtäen ylös. Samaisen ystäväperheen kanssa olimme myös köysiradalla kesällä ja sieltäkin päästiin hengissä pois. Olen todella kiitollinen minun vähäisestä, mutta sitäkin rakkaimmista ystävistä. He ovat olleet vierelläni aina niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Eikä edes vuoden 2022 vastoinkäymiset saaneet hymyjämme hyytymään. 

Tänä vuonna toinen tytöistä aloitti yläasteen. Sekään ei mennyt niinkuin ajattelimme ja alku oli todellakin kaikkea muuta kuin helppo. Onneksi asiat alkoivat selvitä ja yhdessä monien tahojen kanssa saimme koulun sujumaan ja joululomalle jäätiin hyvällä todistuksella ja mikä parasta hyvillä mielin. Tytöt kasvavat niin hurjaa vauhtia etten meinaa perässä pysyä, minun esikoiseni pääsee jo ensi vuonna ripille!! En ehkä ihan vielä ymmärrä sitä, mutta onneksi siihen on vielä hetki aikaa :D

Jos nyt teen jonkun yhteenvedon vielä vuodesta 2022 niin ihana kun olit, mutta kiitos, että loput! Suurella innolla, motivaatiolla ja uskolla vuoteen 2023. Ja muista elämä ei ole aina sitä miltä se somessa näyttää, vaan ihan meillä jokaisella on omat kuoppamme. Muistakaa, että vain sinä itse pystyt nousemaan sieltä aina ylös ja yrittämään enemmän. 

XxX Sanna

Osa kuvista; Saija Heinämäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti