23. kesäkuuta 2020

Liikuntaa säällä kuin säällä: treenaatko mieluummin sisällä vai pihalla?


Siis voi pojat mitkä kelit! Minä niin nautin tästä auringosta ja lämmöstä, olen ehdottomasti kesän lapsi. Voisin olla auringon paisteessa vaakatasossa tai suppilaudalla järvellä aamusta iltaan. Mutta yksi asia, josta en luovu näillä hulluillakaan keleillä, on salitreenit. Eräänä aamuna olin menossa salille ja aurinko paistoi täydeltä terältä, niin ystäväni soitti minulle. Hän sanoi suoraan, ettei kukaan maksaisi niin paljoa rahaa, että hän lähtisi tällä kelillä sisälle.

Jäin miettimään hänen sanojaan, ja mietin omaa tavoitettani. Se vaatii salille menon ja vie päivästäni aikaa vain noin tunnin verran. Olen monena kesänä päättänyt, että tänä kesänä treenaan pihalla, kannan kahvakuulani ulos ja alan hommiin. Sitä kesää ei ole vieläkään tullut, eikä se ole tänäkään kesänä. Olen liian mukavuudenhaluinen ja luistan aina mahdollisuuden tullen tai ainakin siirrän treeniä eteenpäin.

Olen tietyllä lailla kateellinen niille, jotka saavat itsestään irti ja treenaavat kotona. Minusta siihen ei ole, se vaatii aina sen pois lähtemisen. Tykkään tehdä pihalla kaikkea, en sano sitä, mutta minulla se rajoittuu kävelyyn, pyöräilyyn ja nyt uuteen ihanaan suppailu harrastukseen. Se on kyllä jotakin ihan älyttömän mukavaa, minulla on vielä tytöt kyydissä niin saadaan siihenkin vähän haastetta.



Mutta jos puhutaan vielä hieman liikkumisesta, niin sillä ei ole minun mielestäni mitään väliä miten kukakin liikkuu, pääasia on, että liikutaan. Se tekee hyvää keholle ja mielelle. Hyvällä yleiskunnolla on aina suuri merkitys, jos elämässä tapahtuu jotakin ikävää tai vaikka sairastut. Liikunnasta saa myös niitä hyvän olon tunteita, jotka piristävät mieltä.

Eilen, kun oltiin yhden asiakkaan kanssa kuntoportaissa puhuttiin kehittymisestä. Oli ne tavoitteet millaisia vain ja tehtiin treenit missä vaan, niin onnistumiset kannustavat jatkamaan. Ja niihin onnistumisiin pääsee sillä kovalla työllä ja rutiinilla. Tarkoitan tällä sitä, että tapahtui se liikunta missä vaan, niin se tuo aina tuloksia. Minun tavoitteeni tällä hetkellä on lihaksen kasvatus niin minun paikkani on salilla. Tulokset saa minut menevään sinne aina uudelleen, vaikka aurinko paistaakin.



Olen ajatellut asian niin, että kun aamulla menen salille, voin päivällä nauttia auringosta lasten kanssa ja illalla tehdä sitten töitä asiakkaiden kanssa ulkona. Olen siis järjestänyt elämäni niin, että saan tehdä päivän aikana kaiken sen mistä tykkään. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. Rutiinit luovat pohjan koko elämälle. Ja minulle parasta elämää on ehdottomasti tylsä ja toistuva arki.

Mutta missä juuri sinä tykkäät liikkua? Jos olet ulkona liikkuja, niin miten siellä liikut?

Ihanaa viikkoa just sulle.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti