19. huhtikuuta 2020

Hamstraaja-hamsteri: Operaatio ruokakaapin siivous


Kävin vaatekaappini läpi tuossa viime viikolla ja järkytyin, miten paljon minulla oli vaatteita. No se tarina miten siinä kävi on luettavissa edellisessä kirjoituksesta, mutta eihän se nyt siihen loppunut. Olen toivoton, ihan älyttömän toivoton. Hamsteri on varmaan se minun edellisen elämän eläin, joka olen ollut. Nyt, kun ollaan vaan kotona, niin on aikaa käydä läpi kaappeja. No otin nyt asiakseni kuivamuonakaappini. Kyllä, niitä on useita ja kaikki ovat tupaten täynnä.

Olen oppinut täällä maalla, että tavaraa on oltava, koska jos leipoo vaikka jotain, niin yleensä joku aine on aina lopussa. Nythän on käynyt sitten taas niin, että on tullut aina kaupassa käytyään ostettua aina vähän jemmaan jotakin. Tarpeellisia, mutta ihan liikaa. Nyt alkoi sitten operaatio syö kuivamuonakaappisi lähes tyhjäksi, ennen kuin ostat mitään uutta. Rahaa, kun on muutenkin vähän, niin kannattaako sitä jemmata tuonne kaapin perukoille? No ei, mutta miksi sitä on niin hölmö?


Miten tästä asiasta pääsisi eroon, jos se on luonteenpiirre? No tein listan mitä on minkäkin verran. Eli aina viiva yli, kun pussillinen jauhoja tai makaroneja on mennyt. Ja ostan lisää vasta, kun viimeinen pussi on otettu käyttöön. Ja kauppaan aina vaan ostoslistan kanssa. Toinen ruokaan liittyvä päätökseni on pakastimen tyhjäksi syöminen. Kun omistaa miehen, joka on intohimoinen metsästäjä, niin lihaa on pakkaset täynnä. Joten nyt on tavoitteena syödä kaikki pois ennen kuin ensi syksynä alkaa uusi metsästyskausi.

Tämä aika, jonka olen ollut vaan oikeastaan tässä kotona on avannut minun silmäni todellakin. Olen elänyt hieman yli ostellen. Olen sen kummemmin ajattelematta ostellut, vaikka ja mitä. Vaatteita, ruokaa ja kaikenmaailman ihmeellisiä tavaroita. Jalostin hieman ajatteluani ja mietin ihmisiä, jotka ostaa monia eri valmennuksia ja ohjelmia itselleen. Tulee ehkä paljoustila, ja monet jää käyttämättä tai kesken. Tulee mieleen vähän sama kuin minun vaate- tai kuivamuonakaapistani. Ylitarjontaa, kaikkia vähäsen ja loput jää käyttämättä.


Tajusin, että kohtuudella ja tehokkaasti on ehdottomasti se suunta, jota lähden toteuttamaan. Ihan jokaisella elämäni osa-alueella. Ja aion tehdä tästä myös asiakkailleni uuden mahdollisuuden opetella tätä elämän monimutkaista polkua. Minä jos kuka olen näköjään hairahtunut useasti harhapoluille, mutta tämä asioiden oivaltaminen on hienoa. Nyt kun olen ollut dieetillä ja elämäni on ollut todella kurinalaista, olen huomannut sen helppouden. Miksen siis toisi tätä jokaiselle elämäni osa-alueelleni?

Kerron teille miten olen pärjännyt näissä uusissa kokeiluissani sitten syyskuussa, kunhan olen saavuttanut haasteeni ensimmäisen etappini. Nyt seuraavaksi kiipeän yläkertaan ja käyn läpi tyttöjen kaapit ja vaatteet! Ihanaa saada järjestystä elämään!

Ihanaa päivää just sulle!

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti