29. elokuuta 2019

Minkälaiselta minä haluan somessa näyttää?


Positiivinen, iloinen, kaunis, hymyilevä, hyvin pukeutunut, hyväkroppainen, aina siisti koti... Ai, että olisi ihana näyttää ihmisille aina vaan ne hyvät puolet itsestään, kenties vielä vähän liiotellut. Mutta onko se sitä mitä haluan ihmisille näyttää? Ei, koska se ei ole totta. Minua ei aina naurata, aina ei huvita ja usein olen todella hikinen tai ainakin pölyinen. Kuljen paljon verkkareissa tai työvaatteissa joita käytän kuorma-auto  ja pyöräkonehommissa. Meillä kotona ei ole aina siistiä, vaikka minä todellakin haluaisin niin olevan. Meillä asuu kuitenkin muitakin kuin minä ja siivoaminen ei ole todellakaan meidän neitien juttu.

Mutta miksi pitäisi antaa itsestään täydellinen kuva? Jos et ole aina sitä mitä edustat. Onko somesta tullut paikka, jossa aina ollaan viimeisen päälle, annetaan itsestään vain täydellinen kuva? Halutaan näyttää jotain, mikä on todellisen elämän ulkoipuolella? Sitten ihmetellään, kun ihmiset kadehtivat ja alkavat parjata sinua joko siellä sinun somessa tai jossakin muualla. Se on valitettavan normaalia ja mikäli haluat ruokkia sitä prässäilemällä somessa, niin siinä varmasti onnistut.

Minulla ainakin on tilanteet usein aitoja, joita somessa jaan. Olen miettinyt paljon sitä, että haluan olla ihmisille esimerkki, antaa uskoa siihen, että myös me ihan ”normaalit” kiireisen elämän perheenäidit onnistutaan tai meidän elämä ei mene sekaisin, vaikka välillä ei onnistutakaan. Minä olen olin aikaisemmin sellainen, että jaoin somessa mitä vaan sen kummemmin ajattelematta, mutta olen nyt kantapään kautta oppinut ettei sinne kannata ihan kaikkea laittaa.

Toki olen myös todella laiska somettaja, en jaa monia kuvia instagramissa päivittäin, ja julkaisen muutenkin verkkaisesti. Olen liian laiska siihen, että tekisin somea ”työkseni”. Aina jos julkaisen jotain siihen on joku syy. Haluan kertoa seuraajilleni jotain, oli se sitten iloa tai ihan silkkaa ketutusta, mutta se on aitoa minua. Kun ajattelen omia pikkutyttöjäni, olen todella huolissani mitä some tarjoilee heille muutaman vuoden päästä. Nuoret varsinkin ovat herkkiä näkemälleen ja minäkuvat helposti vääristyvät. Ollaan aiheesta jo puhuttu, mutta omat haasteensa elämään varmasti some luo.


Onhan se aikuisillekin tehnyt sitä, monet ovat menneet oman vartalonsa kanssa ihan vikasuuntaan, kun joka puolella on vaan tiukkoja vatsalihaksia ja kauniita käsivarsia. Mutta ei pidä unohtaa myöskään somen toista puolta. Se toimii hyvin markkinointipaikkana, se yhdistää ihmisiä ja toki se myös motivoi monia. Sitä on vaan opittava käyttämään oikein. Ja poimimaan sieltä ne helmet.

On ollut ihan kuulla muutamia palautteita tästä blogista, kiitos teille kaikille lukijoille, jotka jaksatte tekstejänne lukea. Ne ovat aitoja, kertovat oikeasta minunlaisesta elämästä ja minun tavoittanut elää. Haluan tarjota teille vain aitoa Sannaa ja aidon Sannan ajatuksia. Jos sinulla on toiveita tai haluat antaa muuten palautetta otan sen todella kiitollisena vastaan. (Ja seuraa minua myös instassa: sanna_kunnollakuntoon tai facessa: Kunnolla Kuntoon.)

Ihanaa syksyviikkoa sinulle <3

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti