7. elokuuta 2019

Miksi omasta hyvinvoinnista ei kannata säästää?

Raha, raha ja sen pula. Minä jos kuka tiedän mitä on elää pienellä budjetilla ja olla aina ns. perseauki. Tiedän myös sen, että monet tuhahtelevat jo omissa ajatuksissaan ja monilla on omat kuulonsa minun elämästäni, mutta se ei ole tämän jutun aihe, eikä aihe joka minua liikuttaa yhtään mihinkään enää nykypäivänä.  Mutta on yksi asia josta minä en ole koskaan luopunut, vaikka rahat olisivat kuinka vähissä. Se on nimittäin oma hyvinvointini. Olen jo kohta 12 vuoden ajan panostanut omaan hyvinvointiini, miettinyt miten elän ja mitä koen itselleni hyväksi.

Mitä hyvinvointi sinusta on? Se voi olla sinusta aivan eri asia kuin minusta. Ja jokaisella meillä on siihen omaan oikeus. Avaan teille hieman sitä mitä minun hyvinvointiajatteluuni kuuluu tällä hetkellä. Se elää, muuttuu ja kehittyy, kun ikää tulee lisää.

Arvostan ehdottomasti puhtautta. Varsinkin ruuassa, haluan tietää miten ja mitä meillä syödään ja sen takia näen suuren vaivan ruokien eteen ja valmistan ne aina itse. Suunnittelen aina viikon ruokalistan etukäteen, joten raaka-aineiden hankinta käy helposti eikä turhia ostoksia tule. Pienellä suunnittelulla ja omalla vaivannäöllä, saa pienelläkin rahalla viikon ruuat valmistettua. Leivät ja leivonnaiset teen aina myös itse.

Toinen todella tärkeä hyvinvoinnin lähde minulle on uni. Panostan paljon unen laatuun ja siihen miten nukun. Nyt kesällä unet ovat jääneet todella vähäisiksi ja sen valitettavasti kyllä huomaa. Sijoitin kolme vuotta sitten kunnon tyynyyn ison summan rahaa 158e, harkitsin ostosta kauan, mutta en ole päivääkään sitä katunut. Käsien puutuminen yöllä loppui samantien ja unenlaatu parani. Äitini on aina sanonut, ettei köyhän kannata ostaa huonoa ja se kyllä pitää paikkansa. Panostamalla tässäkin omaan hyvinvointiini annoin myös perheelleni virkeän ja hyvinvoivan äidin ja puolison.        

Kolmas asia mistä olen viimeaikoina kiinnostunut yhä enemmän on kemikaalittomuus. Tytöt alkoivat meillä puhumaan, että miksi meillä on myrkyllisiä pesuaineita? Mietin hetken ja totesin, etten tiedä. Kuin taivaanlahjana eteeni tipahti Youngliving. Saan sieltä aivan kaiken, pesuaineet, meikit, kasvojenhoitotuotteet, lisäravinteita sekä vielä ihanat eteeriset öljyt. Öljyjen käyttäjänä olen vielä alussa, mutta pyrin hyödyntämään niiden luonnolliset hyödyt esim. flunssien hoidossa.

Mitä vähemmän elimistömme joutuu altistumaan lääkkeille, kemikaaleille ja muille epäpuhtauksille niin parempi se on. Kun tilaan kaikki perheemme tuotteet Younglivingiltä, säästän pitkässä juoksussa paljon rahaa. Saan vielä tilauksistani hyvityspisteitä, joilla voin tilata veloituksetta lisää tuotteita ja he maksavat vielä prosentteja tilauksista takaisin. Mikä parasta, ne ovat täysin luonnontuotteita ja ne tuodaan kotiovelle asti. Jos kiinnostuit ja haluat liittyä tähän ihanaan organisaatioon kerron siitä mielelläni lisää.

Neljäs, mutta ei missään nimessä vähäisin, omaan hyvinvointiini liittyvä kohta on liikunta. Oikeanlainen liikunta. Minullakin on oma valmentaja, joka pitää minusta huolta, että minä pystyn pitämään asiakkaistani mahdollisimman hyvää huolta. Kun liikuntaa on oikeassa suhteessa ja mahdollisimman monipuolisesti, koen voivani sekä fyysisesti että henkiseti todella hyvin. Saan positiivista energiaa kun kehityn ja onnistun omissa tavoitteissani. En koe olevani typerä maksaessani hyvältä valmennuksesta tiettyä summaa kuukaudessa, koska se tukee minun hyvinvointiani.

Jos mietin miten minulla on kaikkeen tähän varaa, niin sehän on vaan elämän valinnoista kiinni. Toiset tykkäävät polttaa tupakkaa ja käydä baareissa, toiset taas tykkäävät herkutella ja syödä ulkona ja kolmannet taas panostavat kaikkeen materiaan. Minä olen tehnyt tietoisen valinnan ja panostan itseeni. Monet ajattelevat nyt varmasti, että olen itsekäs, mutta en. Kun minä voin hyvin, koko perheemme voi hyvin. Energisestä ja hyvinvoivalta äidistä ja puolisosta on enemmän iloa kuin väsyneestä ja huonosti voivasta.

Minä niin toivoisin, että ihmiset alkaisivat arvostaa omaa hyvinvointiaan ja uskaltaisivat sijoittaa itseensä sillä se on ehdottomasti kaikista paras sijoitus mitä voi koskaan tehdä itselleen ja muille. Sinulla on vain yksi elämä ja vain sinä voit elää omaasi. Elä sitä siitä nauttien ja hyvinvoiden, älä kärsien ja negatiivisten ajatusten saattelemana. Arvosta itseäsi ja opettele arvostamaan kehoasi, sillä meillä on vain yksi keho, kohtele sitä sen mukaan, miten haluaisit sen kohtelevan sinua.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti