28. helmikuuta 2019

Treeni ja loma


Loma, miten ihanaa onkaan olla lomalla. On aikaa huilata, ladata akkuja, viettää aikaa ilman mitään keskeytyksiä perheen kanssa. Ja kyllä lomalla on myös todella hyvää aikaa treenata. Minä olenkin nyt viimeisten parin vuoden aikana hurahtanut täysin saliharjoitteluun. Toki tykkään myös lenkkeillä, mutta veri vetää salille. 

Pattaylla tai tässä meidän Jomtien kulmilla on kaksi eri salia. Ja minä valitsin itselleni tämän lähinnä olevan hard gymin. Ensimmäisen lomaviikon puolikkaan pidin ihan tietoisesti lepoviikkoa, ei salia, ei mitään ”rasittavaa” liikuntaa. Toisella viikolla sitten aloin kartoittaa tarjontaa mitä täällä on. Ajatuksena oli käydä se neljä kertaa viikossa salilla, mutta se on kyllä hiipunut kolmeen, koska on kurja jättää toinen yksin tai olla lähtemättä kävelylle jos toinen pyytää. Mutta siis olen kuin olenkin päässyt nyt muutamia kertoja treenaamaan ja olohan on mitä mainioin aina sen jälkeen.



Jos olen ihan rehellinen niin ensimmäinen kerta tuolla uudella oudolla salilla hieman jännitti. Olin kuin norsu lasikaupassa, kun astuin salille sisään. Siellä on kolme kerrosta ja minä jäin alimmaiseen ehkä kymmenen thai nuoren kanssa. Meillä jos on saleilla sellainen kulttuuri ettei kytätä niin täällä on aivan toinen. Ja avoimesti pojat osoittelivat sormella ja puhuivat keskenään jotain mistä en ymmärtänyt mitään. Hämäännyin siitä hetkeksi, mutta unohdin pian kanssaolijani. Ja muutaman kerran siellä treenanneena olen saanut pojista hyviä kavereita, he mielellään kisaavat kanssani :D

Minulla on mukanani myös kuminauhoja, joilla voisin hyvin treenailla, mutta en ole niihin vielä syttynyt. Ollaan kävelty todella paljon, muutaman kerran viikossa 10-12 kilometrin lenkki, ja joka päivä vähintään se 4 kilometriä. Olen ajatellut, että lomallahan täällä ollaan ja 2,5 viikossa ei tapahdu vielä suuria menetyksiä vaikka joku treeni jääkin suorittamatta. Kotona minulla on aikaa taas olla salilla, mutta siellä minulla on harvemmin mahdollisuus kävellä rakkaani kanssa.



Olen kuitenkin tyytyväinen siihen, ettei koko loma ole mennyt vaan maatessa. Olen osannut nauttia sekä treenistä että lomasta. Mutta kohta tullaankin jo kotiin. Ja olenhan minä hoitanut kehoa koko loman ajan, venyttelemällä ja hieronnassa.


<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti