8. kesäkuuta 2022

Uskomukset ohjaa elämäämme?

 Olen aloittanut uuden vaiheen elämässäni, ottanut askeleen kohti uutta normaalia. Olen nyt 39 vuotias nainen. Olen kahden ihanan lapsen äiti, rakastamani aviomiehen vaimo, yrittäjä sekä ystävä. Olen kokenut elämässäni paljon menetyksiä, olen ollut monessa liemessä, olen saanut kokea myös paljon onnen tunteita. Olen saavuttanut kaiken tämän ollessani juuri tällainen kuin olen.


Mutta mitä voisin saavuttaa, jos uskaltaisin muuttaa itseäni? Haaveilla suuresti, unelmoida paljosta. Vaikka olenkin monien mielestä vahva ja hyvän itsetunnon omaava, niin oikeasti olen aika rikkinäinen, monesti petetty ja haukuttu nainen. Olen herkkä ja toisaalta myös aika arka. Arka voi olla tietysti väärä sana, voisin kuvailla itseäni myös epäilijänä. Ajattelen aina, etten minä voi, koska olen vain minä. Pessimisti olen myös luonteeltani.

Mutta nyt olen päättänyt lopettaa sen, ikuisen en mä, ei musta kuitenkaan, ei kukaan osta valmennuksiani kuitenkaan. Ja ei varmasti mikään muutu, jos aina ajattelen niin ja jos aina laitan kaikki muut itseni edelle. Olen tajunnut nyt viimeisen kahden viikon aikana, että jos nyt en ota itseäni niskasta kiinni ja ala elä haaveitteni eteen, niin ei sitä päivää tule koskaan.


En missään nimessä sano, että se olisi helppoa, tai ettenkö sorru tähän en pysty ajatteluun usein, mutta haluan muuttaa ajatuksiani. Haluan uskoa itseeni ja haluan, että pystyn tuottamaan jotain sellaista mikä myös auttaa muita ihmisiä kohti omia unelmiaan. Miksen voisi haaveilla isosti? Miksen voisi haluta olla ihminen josta puhutaan positiiviseen sävyyn?

Voin olla, mutten voi jos en itse usko itseeni ja muuta niitä omia uskomuksia itsestäni. Tiedän, että monet ajattelevat, että eihän sen mitään tarvitse tehdä, kun mies elättää. Varmasti niin tekisikin, eikä minulta koskaan puuttuisi mitään, mutta silloin monilta muilta jäisi se minun osaaminen kokematta. Olen ennenkin aloittanut uudet suuret suunnitelmat, mutta silloin ne on aina jääneet kesken. Nyt minulla on ensimmäisen kerran usko itseeni, itseeni eikä mihinkään muuhun.

Muutokset eivät tapahdu hetkessä, mutta varmasti niitä tapahtuu. Toivottavasti minusta ihan tavallisesta Sannasta kuullaan vielä tänä vuonna. Toivottavasti uskallan luottaa itseeni, ja aloittaa sen suuren muutoksen. Toivottavasti saan itsestäni sen parhaimman version esiin ja uskallan elää isosti. 


Jos sinulla on haaveita, elä niitä kohti. Uskalla uskoa itseesi, koska muuhun et voi uskoa. Kaikki muutos lähtee sinusta itsestäsi. Haaveile, tee se isosti sillä vain uskomalla voit saavuttaa haluamiasi asioita.

Ihanaa viikkoa.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti