30. kesäkuuta 2022

Tiedätkö sinä miten kehosi voi?

Kirjoitus sisältää mainoslinkin. Linkki on  merkitty-" merkein.  

Istuin tänään aamukahvilla laiturin nokassa ja fiilistelin elämää. Sitä miten ihanaa se on ja miten kaikin puolin olen onnellinen. Vaikka minulla onkin nyt ihan uusia suunnitelmia oman elämäni varalle, niin kutakuinkin kaikki on todella hyvin. Kun siinä katselin järven pintaa ja kuuntelin lintujen laulua, niin mietin, että milloinkas viimeksi olenkaan käynyt verikokeissa. Ja muistin, ettei siitä onneksi kovin kauaa ole.

Meillä on erään ystäväni kanssa perinne, jo vuosien perinne, että käydään 1-2 x vuodessa täydellisissä verikokeissa. Puhti.fi on se meidän luotto paikka missä aina käydään. Se on myös meille sellainen ystävyys päivä. Käydään syömässä, aika usein aamupalalla jossakin, koska mennään aina mahdollisimman aikaisin kokeisiin, ilman kahvia ei pitkälle pärjää.

Monet ovat kyselleet minulta, että miksi käyn sellaisissa? Minua kiinnostaa miten kehoni voi. Haluan tietää mitkä ovat rauta-arvoni, D-vitamiini tasoni sekä muut arvot, joilla on merkitystä minun hyvinvointiini. Meillä on suvussa, kuitenkin paljon perinnöllisiä sairauksia, joiden syntyä pystyn säännöllisillä verikokeilla seuraamaan. En halua olla tietämätön minun omasta hyvinvoinnistani, jos voin siitä aika-ajoin ottaa selvää. 

No miksi Puhti? Sinne pääsee ilman lääkärin ajanvarausta, tulokset tulee nopeasti suoraan kännykkään ja vielä niin yksinkertaisesti ilmoitettuna, että jokainen osaa niitä tulkita. Monesti olen vastannut, kun minulta kysytään, miksi maksat niistä, kun voisit mennä kunnallisen kautta kokeisiin, niin en päääse. Olen nuori, perusterve nainen, ei minulle tehdä noin laajoja verikokeita. 

No miksi haluan käydä niissä ja miksi suosittelen niitä kaikille. Syy on selvä, jos et huolehdi itsestä ja tee ennaltaehkäiseviä toimia, voi moni asia mennä jo pahasti pieleen. Ajatellaanpa vaikka d-vitamiini tasoja tai paljon puhuttua ferritiiniarvoa. Leikitäämpä niin, että minä tunnen oloni väsyneeksi ja voimattomaksi. Menen lääkäriin tai vielä pahempaa etten mene, vaan pusken vaan eteenpäin. Jos käyn lääkärissä todennäköisesti minusta otetaan peruslabrat, jotka ovat kunnossa ja sanotaan, että huilailet vaan kyllä se sillä ohi menee. Ja kokoajan minun arvoni huononevat, koska en osaa oikein niihin puuttua. 

D-viitamiini taso on ihmisen jaksamiselle tärkeä, meillä aurinko paistaa harvoin ja vähän. Ruokiin on jonkinverran d-vitamiinia lisätty, mutta ei kuitenkaan ehkä tarpeeksi. Purkista osa syö sitä, mutta aika varovaisia määriä.  Minulla on kerran ollut vuosia sitten d-vitamiini tasot päin pyllyä, olin aivan poissa pelistä, kun sain ne nousemaan olen pitänyt niistä huolta. Kaikki se mitä voit tehdä oman hyvinvointisi eteen on kaiken sen rahan arvoista. Vain hyvin voiva sinä, olet itsesi paras versio.

Minä suosittelen kaikille puhti.fi verikokeita. Selvitä miten juuri sinun kehosi voi, jos on puutteita korjaa ne, jos ei jatka samaan malliin. Laitan sinulle tuohon linkin, mitä kautta pääset Puhti.fi etusivulle, valitsemaan juuri sinulle sopivan verikoepaketin.

"https://at.puhti.fi/t/t?a=1299881114&as=1729507042&t=2&tk=1"

ALEKOODI: KESÄPUHTI -15% koko heinäkuun ajan verikokeista ja testeistä.

Ihanaa viikonloppua.

XxX Sanna  





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti