22. kesäkuuta 2022

Juhannus, nyt jo!

 Mihin ihmeeseen tämä kesä oikein menee? Nyt ollaan jo juhannus viikossa ja eilen oli vuoden pisin päivä. Syksy alkaa lähenemään, vaikken ole vielä päässyt edes ajatuksen tasolla siihen. että on kesä. Olen yleensä tehnyt juhannukseksi kaiken mahdollisen, on siivottu, puunattu, laitettu kesäkukat ja leivottu. Nyt en ole tehnyt mitään noista. Olen tehnyt ihan kaikkea muuta, en ole edes treenannut, kun olen ollut niin kaiken uuden luomisen pauloissa. 

Mietin juuri äsken, että mitä tarjoan juhannuksena, mutta sitten tajusin, että mehän ollaan isännän kanssa ihan kahden. Saa olla vaan ja nauttia, en aikonut 3 päivään tehdä muuta kuin istua paljussa, syödä hyvin, ja toivottavasti saan nauttia auringosta. 

Olen ylpeän itsestäni, siitä ainaisesta suorittajasta, kun osasin antaa olla. En käyttänyt aikaani siihen, mitä olen aina tehnyt, vaan siksi, kun se kuuluu juhannukseen. Olen sen sijaan käyttänyt aikani siihen, mistä tulen onnelliseksi, siihen missä olen hyvä ja siihen millä koen olevan juuri tällä hetkellä merkitystä. Eli itseeni, omaan kehitykseeni ja hyvinvointiin. 

Olen vihdoin alkanut elää sitä omaa unelmaani, sitä joka on minua. En sano sitä, ettenkö perjantaina leivo jotakin pientä meille kahvin kanssa, mutta enää se ei ole pakonomaista. Vanhoista rutiineista on todella vaikea päästää irti, mutta jos haluaa jotakin uutta tilalle, on jostakin pakko luopua. Olen ensimmäisen kerran elämässäni minä Sanna, olen äiti, vaimo ja ystävä, mutta olen ne kaikki sen jälkeen, kun olen ensin minä itse. En tiedä saatteko kiinni tästä ajatuksesta, mutta toivottavasti se näkyy teille tässä syksyn aikana. 

Kuva; Kristiina Kontoniemi.

Oikein ihanaa juhannusta kaikille, nauttikaa siitä ihan jokaisella solulla.

Ps. Heinäkuun 6. päivä ilmestyy Hyvä Terveys lehti, kannattaa ostaa ja lukea tarkkaan siellä voi olla tuttuja :D Olen tästäkin asiasta todella innoissani ja ennen kaikkea ylpeä, hei mitään ei voi saavuttaa, jos ei uskalla unelmoida isosti.


XxX Sanna 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti