1. helmikuuta 2020

Loma, kuinka se tulisi viettää?

Oikeita tapoja viettää lomaa on varmasti juuri niin monta kuin lomailijaakin. Minun lomani ovat ennen olleet enemmän tai vähemmän suorittamista. On pitänyt keretä tehdä sitä ja treenata tätä ja lukea tämä ja vaikka mitä. Nyt elämäni ensimmäisen kerran lähdin lomalle ilman salikorttia, ilman minkäänlaisia aikatauluja ja ilman mitään ajatusta, että olisi pitänyt tehdä tai nähdä jotakin.


Lähdimme lomalle tuttuun ja turvalliseen Thaimaahan ja siellä Pattayalle ja sielläkin vielä samaan taloon missä olimme kolme aikaisempaa kertaa olleet. Kun kone laskeutui ja taksikuski seisoi minun nimi kyltissä portillamme, oli kuin olisin kotiin tullut. Jos olen ihan rehellinen niin minähän olen loppuviimeinen aika tylsä ihminen. Arkeni on ihan täyttä hulinaa, joten vietän kaiken vapaa-aikani mieluummin ihan vaan chillaten. Olen todella usein kuullut, että on ihan älyttömän tyhmää mennä aina samaan paikkaan lomalle, koska silloin ei tule elämyksiä.


Meidän loma koostui tällä kertaa unesta, ruuasta, pusuista ja auringosta. Niin ja minun osaltani tietenkin kirjoista. En kerkeä koskaan kotona lukemaan ja rakastan sitä, niin se on yleensä sitten ohjelmassa. Kun ajattelen omaa lomaani niin se saattaa monesta kuulostaa todella ankealta. En käynyt yhtenäkään iltana baarissa, en nauttinut koko lomallani edes yhtään annosta alkoholia. Sen sijaan nukuin joka yö vähintään 12h. Miettikää mikä univaje minulla on ollut loppuvuoden, kun joka yö jaksoin nukkua 12 parhaana yönä jopa 14h. No nyt on ainakin levätty.


Päivisin nautimme auringosta. Makoilimme altaalla ja uimme. Oli aivan loistavat kelit ja meidän talossamme oli ihana allas. Toki yhtenä päivänä oli pakollinen aurinkosaaripäivä. Minä en ole mikään suolaisen veden ystävä ja sen takia puhdas rannallaolo jäi vähäiseksi. Ja Pattayan rannat ovat likaiset, tai siis rannat eivät ole, mutta merivesi on niin ei sinne tee mieli mennä uimaan.  Saarella sitten oli jo ihan eri tilanne.

Minusta oli huikeaa, kun ihmiset muistivat meidät. Aamupalalle mentäessä ensimmäisenä aamuna ei tarvinnut erikseen tilata, kun henkilökunta muisti millaisen munakkaan otan ja paistetaanko isännän munat kummaltakin puolelta. Ruokahan Thaimaassa on aivan uskomattoman hyvää ja halpaa. Paljon on kanaa ja riisiä, mutta vaihtoehtoja löytyy varmaan yhtä paljon kuin syöjiäkin. Ja ihmisten ystävällisyys on jotakin ihailtavaa, en ole vielä nähnyt siellä olevan kenelläkään huonoa päivää.


No kyllähän me muutakin tehtiin kun maattiin auringossa, nimittäin shoppailtiin. Työvaatteet tuon aina sieltä, sillä siellä ne ovat ja halpoja, mutta myös erittäin hyvälaatuisia. Tänä vuonna jouduin ostamaan myös matkalaukun, koska laukkuni meni tullessa rikki. Muuten ostan sieltä myös tytöille kesävaatteet ja aina ehdottomasti uudet bikinit koko meidän perheen naiskaartille. Tänä vuonna ostelin kuitenkin aika maltilla, koska sitä vaatetta on kyllä ihan tarpeeksi. Toinen asia mihin minä olen todella hyvä lähtemään on hieronta. Ai, että thaimaalaiset ovat hyviä hierojia. Tälläkin lomalla kävin kolmessa hieronnassa 2 viikon aikana. Sekin puoli jää täällä kotimaassa hieman vähemmälle, niin lomalla siihenkin on aikaa.

Minun lomani oli tällä kertaa enemmän kuin onnistunut loma ja nautin siitä täysin siemauksin. Lähdemme nyt kahden viikon päästä uudestaan reissuun ja uuteen paikkaan niin otetaan se enemmän aktiiviloman kannalta. Mutta välillä on hyvä ihan vaan olla ja uskokaa sekin tarvitsee harjoittelua, minulla sen oppimiseen meni 36 vuotta :D


Ihanaa viikonloppua :D

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti