7. syyskuuta 2015

Positiivisuus on ihan parasta :D

Maanantai ja uusi viikko. Ihana viikonloppu takana, ensin oltiin hyvinvointipäivillä karstulassa lauantaina, myymässä mm. maailman parhaita treenilegginssejä.Oi!Oi!Brazilista kirjoitan teille ihan erikseen seuraavaksi :D Illalla oli laatuaikaa ihan kaksin ja sunnuntaina ihanan leppoinen perhepäivä. Tämä aamukin on alkanut loistavasti. Aamulla ensin lenkillä raikkaassa syksysäässä, sitten salilla oma treeni, ihanien leidien seurassa ja sen jälkeen vielä huippu juoksutreenit asiakkaan kanssa. Nyt uunissa kasvikset tulossa ja kanafileet odottaa pannulle pääsyä. Eli huippu maanantaiaamu takana.

Positiivisuus ei todellakaan ole itsestään selvyys myöskään minulle, vaikka usein kuulen, että olet aina niin positiivinen ja mukava. Pessimisti ei pety koskaan, sillä ollaan menty myös minun kohdallani pitkään. Olen todella ankara itselleni, enkä anna kovinkaan usein omasta toiminnastani itselleni positiivista palautetta. Miksi? Olen pohtinut sitä usein, ehkä se orastavan huono itsentunto tekee sen.. Eilen silmiini osui tutkimus, (luinkohan sen iltalehdestä), että pessimistit elävät 3-5 vuotta vähemmän aikaa, kuin ihmiset jotka luottavat itseensä ja antavat itselleen positiivista palautetta. Tähän on siis tultava muutos välittömästi, koska minä haluan elää ainakin yhtä vanhaksi kuin mummoni, joka on täyttää nyt 92 vuotta ja on todellakin terästä! No mistä sitä positiivisuutta pitäisi nyt sitten alkaa kaivaa? Minä aloitin sen tänään salilla, siitä kun löysin selästäni orastavan voimapatin!! Se oli todistetusti isompi kuin alla olevassa kuvassa, koska lihasta oli juuri treenattu :D Siitä onnen ja ilon tunteesta saatiin aikaan naurua ja iloa, ihan koko salille.


Toinen asia millä positiivisuutta voi ylläpitää on kehut, positiivinen palaute ja aito välittäminen. Itse pyrin antamaan omille asiakkailleni paljon postiivista ja kannustavaa palautetta, koska se jos mikä kannustaa jatkamaan omaa matkaansa kohti asettamiaan tavoitteita. Minusta oli aivan ihana aamulla puhua puhelimessa  yhden tärkeän ystäväni kanssa, koska tiedän, että saan olla hänelle juuri sellainen kuin olen ja hän luo minuun postiivistaenergiaa.  Positiivisuus jatkui myös reippaita lapsiani seuraten. Tuleekin mieleen, että tarvitseeko sen aina olla jotakin suurta? Vai voiko postiivisuuden löytää arkielämästä? Kyllä voi ja juuri sieltä se pitää löytää, tullaankin sanontaa: Jos olet itse onnelllinen niin myös ympärillä olevat ihmiset on.  Miksi sitten sen positiivisen palautteen antaminen on usein niin vaikeaa? Miksei me voida joka päivä kertoa sille omalle perheelle, että hei rakastan teitä ja olette minulle tärkeintä maailmassa? itse en muista sitä kertoa tarpeeksi usein, mutta olen yrittänyt sitäkin opetella nyt tämän uuden elämäni myötä. Minulle kävi eräs nuori nainen lauantaina kehumassa tätä blogia, tulin siitä aivan älyttömän onnelliseksi, koska en pidä itseäni minään kirjoittajana, kunhan vaan laittelen tänne ajatuksiani. Se, että ihmiset oikeasti lukee blogia ja saa siitä itselleen jotain, on ihan huikeaa! Nyt haluankin, että ihan jokainen joka tämän tekstin lukee sanoo ääneen ainakin yhden positiivisen asian!!! Ja jakaa sen kaikkien kanssa, mikäli vaan haluaa. Minä lupaan kanssa alkaa olemaan itselleni armollisempi ja iloita niistä pienistä saavutuksista mitä olen saanut itselleni aikaan. Nyt tällä hetkellä se on pieni voimapatti selässä :D Ja antaa muuten paljon motivaatiota treeniin kun välillä palkitsee itsensä positiivisuudella!

Ihanaa ja positiivista viikoa :D

<3 Sanna

2 kommenttia:

  1. Kiinnostava ja inspiroiva blogi, olen tätä jo jonkin aikaa seuraillut. Tulee aina semmoinen olo, että tahtoo lenkille, kun näitä juttuja lukee. :)

    VastaaPoista