25. marraskuuta 2019

Halusin, tein töitä ja saavutin

Minulla jos jollakin on haaveita, tavoitteita ja tientynlaisia aikatauluja. Olen haaveillut omasta macbookista nyt jo varmasti 3 vuotta. Olen säästänyt, joutunut käyttämään säästöstä rahoja, taas aloittanut ja vihdoin saavuttanut. Nyt vihdoin ja viimein koitti se päivä, kun sain mennä kauppaan ja ostaa itselleni uuden työkalun. Nyt ihan innoissani kirjoitan sillä ensimmäistä tekstiäni.


Oli se tavoite mikä vaan, niin sen saavuttamisen eteen on tehtävä töitä. Olen kuunnellut monien urheilijoiden sekä laulajien elämänkertoja ja jokaisen tarinan taustalla sama kertomus kovasta työstä ja halusta onnistua. Kaikki heistä ovat joskus olleet aloittelijoita, tuntemattomia ja takataskussa ainoastaan suuret haaveet ja tavoitteet. Kaikkia heitä on vienyt eteenpäin halu menystyä ja saavuttaa jotain suurta. Tie ei ole ollut helppo, monet kerrat on tullut lunta tupaan ja ajatukset ovat olleet luovuttamisessa. On ollut todella hienoa kuunnella heidän tarinansa, onnistumiset ja ennen kaikkea aistia se onnellisuus ja ylpeys siitä omasta onnistumisestaan.

Minulla on haaveita ja tavoitteita oman urani kannalta. Olen niissä vielä aivan alussa, mutta vielä ei ole minun aikani, koska lapseni tarvitsevat minua tällä hetkellä todella paljon. Olen kuitenkin laatinut itselleni aikataulun mitä minäkin vuonna tapahtuu, ja tämän vuoden tavoitteet ovat nyt täyttyneet, kun konekin on saatu hommattua.

Olen työssäni huomannut, että ihmisillä on nykyään tapana luovuttaa ihan liian aikaisin. Halutaan asioita nopealla aikataululla, mutta ei olla kuitenkaan valmiita tekemään töitä tavoitteiden eteen niin paljoa kuin ne vaatisivat. Etsitään usein helpompaa keinoa ja kuvitellaan, että sinne onneen on oikotie. Sitä polkua ei valitettavasti useinkaan löydy. Minä jos kuka olen joutunut opettelemaan paljon uusia juttuja, jotta olen päässyt edes siihen missä nyt olen.


Yrittäjänä olen ehkä ihan eniten hukassa markkinoinnin kanssa. Siihen sekä kaikkeen some-elämään tarvitsen todella paljon apua ja oppeja, koska olen todellakin oman mukavuusalueeni ulkopuolellani. Sen verran kunnianhimoinen olen kuitenkin, että olen luvannut opetella ja osata sen osa-alueen ensi vuoden loppuun mennessä jo paremmin kuin nyt. Jos minä haluan pärjätä, olla yksi niistä jonka valmennuksiin halutaan, on minun oltava niin hyvä, että pystyn antamaan asiakkailleni juuri sitä, mitä he haluavat. 

Ei ole väliä sillä mistä haaveilet ja mitä tavoittelet se voi olla mitä vaan, parempi työpaikka, elämäntapamuutos, uusi auto tai vaikka se tietokone. Kunhan sinulla on joku, joka motivoi sinua eteenpäin. Se onnistumisen tunne on jotain sanoin kuvaamatonta, kun kova työ palkitaan. Usko itseesi, koska kaikki on mahdollista.

Ihanaa viikkoa kaikille.

XxX Sanna 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti