15. marraskuuta 2019

Makaronilaatikko, josta ei ole paluuta vanhaan

Ystävät ovat kultaakin kalliimpia, olen hokenut sitä joka paikassa nyt viimeisen neljä vuotta. Ja kyllä olen edelleen sitä mieltä. Varsinkin sellaiset ystävät, jotka kertovat sinulle maailman parhaat ruokareseptit ja antavat vielä luvan jakaa ne teille rakkaat lukijani. Te, jotka minut tunnette tiedätte, että olen jossakin asioissa ihan neuroottinen. Yksi niistä on juurikin ruoka. Haluan tehdä kaiken itse alusta asti, mahdolisimman puhtaasti ja tietenkin terveellisesti. Nykyään nuukana ihmisenä on tullut vielä lisänä se, että mahdollisimman halvalla ja tietenkin leivinuunissa.

Soittelin elämäni yhdelle tärkeimmistä naisista Saija Heinämäelle maanantaina ja hän kertoi, että oli tehnyt maailmankaikkeuden parasta makaronilaatikkoa ikinä. Porkkana-punajuuriraasteella ja hunajalla höystettynä. Tiesin heti, että tätä on testattava. Niinpä eilen aamulla leivinuuniin sujahti kyseinen laatikko. Ja voi pojat miten se oli hyvää!! Soitin samantien Saijalle ja kysyin saako reseptin jakaa, ja hei tässä se tulee. Sulle ehkä viikonlopun ruoka. 

 Porkkana-punajuurimakaronilaatikko

400g jauhelihaa (minulla oli hirven) 
voi tehdä myös kananjauhelihasta
200-300g makaronia
2-3 porkkanaa
2 punajuurta
Hunajaa
Ruokakerma
2 kananmunaa
Mausteet.


Ruskista jauheliha ja keitä makaronit. Kuori ja raasta isoksi raasteeksi porkkanat sekä punajuuret. Ruskista niitä hetki pannulla ja lisää joukkoon hunajaa, minä laitoin ehkä 1 vähän reippaan ruokalusikallisen. Anna hunajan sulaa raasteen sekaan. Laita uunivuokaan ensin vähän makaronia pohjalle, jauheliha päälle. Laita jauhelihan päälle porkkana-punajuuriraaste ja heitä loput makaronit vielä siihen päälle. Tee ruokakermasta ( minulla oli tavallinen 4% ruokakerma) ja kananmunista ns. munamaito ja mausta se. Minä laitoin suolaa, ja hivenen pippuria. Olin maustanut jauhelihan jo paistuessa. Kaada seos vuokaan ja laita uuniin 200 astetta n. 1 tunti. Nauti salaatin kera.


Maukkaita hetkiä.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti