14. kesäkuuta 2019

Lisää hyvinvointia hengittämällä oikein ja kuuntelemalla kehoasi

 
Yhteistyössä MBody


Tänään aamulla ihan vahingossa törmäsin ehkä hienoimpaan lauseeseen pitkään aikaan. Se kuului näin; Mitäs sitten, jos minun onkin parempi olla ilman jumeja, särkyjä tai ylipainoa? Ajattelin heti itseäni ja omaa saamattomuuttani. Olen havainnut itsestäni yhden erittäin ärsyttävän piirteen. Se mikä tässä on hyvää, niin olen oivaltanut sen ja jo ajatuksen tasolla tehnyt muutoksen. No mikä se ärsyttävä tapa sitten on?

Jos puhutaan nyt vaikka kehonhuollosta tiedostan, että se olisi minulle enemmän kuin tärkeää. Mitä mä sitten teen? Innostun, ostan ehkä jonkun valmennuskokonaisuuden siihen ja sitten se onkin siinä. Tunnistaako kukaan muu samanlaista käyttäytymismallia? Innostus, hankinta ja lopahdus. Olen monesti miettinyt mikä ihme siinä on, että  miksi se aina jää kesken? Tänä aamuna tajusin sen, mistä se johtuu. Pelosta, saamattomuudesta ja uuden tilanteen omaksumisesta. Entäs jos minä voisinkin sitten paremmin? Jos kroppani ei olisikaan niin jumissa, mitäs jos treeni kulkisikin paremmin.



Niinpä tein päätöksen, että kaikki ne jooga apit, venyttelylupaukset ja rauhoittuminen alkavat nyt systemaattisesti. Miten sen sitten teen? Kalenteri on ensimmäinen kaveri, johon merkitsen valmiiksi milloin on aika käyttää oman kehon hyvinvoitiin. Tiedän, että olen mestari yrittämään välttää tämän toiminnan kaikella mahdollisella tavalla. Tarvitaan itsekuria ja uskallusta heittäytyä kohti aivan tuntematonta.

Olen monesti miettinyt ja kateellisena katsellut kaikkia, niitä ihmisiä, jotka osaavat rauhoittua ja kuunnella kehoaan. Minulla tahtoo mennä juurikin päinvastoin, että mitä kovempaa teen sen parempi ihminen olen. Syvävenyttelykurssi oli ensimmäinen positiivinen kokemus kehonhuoltoon, jota olen jatkanut aina silloin tällöin, nyt otan senkin takaisin käyttöön.

Miksi ihminen pelkää kaikkea uutta? Miksi on pelottavaa voida paremmin? Vai onko sittenkään? Johtuuko kaikki vaan tietämättömyydestä, uuden oppimisen pelosta vai vanhoihin kaavoihin kangistumisesta. Minulla ainakin viimeinen on yksi todella merkittävä syys siihen ja saamattamuus. Olen liian "kiireinen" kuuntelemaan itseäni, rauhoittumaan ja hengittämään. Menen aina niin lujaa kun pystyn, teen mahdollisimman montaa asiaa yhtäaikaa ja näin ollen kaikki jää vähän vaiheeseen. Haastankin itseni nyt ihan uuden eteen, opettelen, rauhoitun ja teen töitä sen eteen että opin. Opin ennenkaikkea itsestäni, uusista tuulista ja rauhallisuudesta. Näin ollen jaksan paremmin ja minusta voi tulla vieläkin tehokkaampi.


Jos tunnistit itsesi tekstistä niin opettele sinäkin rauhoittumaan, tekemään asioita paremman hyvinvoinnin eteen, kuuntelemaan itseäsi. Minulla on kunnia tarjota teille koodia jolla saa -15% Maria Svanin hengitä ja asu kehossasi-kurssista. Minä otin haasteen vastaan, ota sinäkin. Keho on koti, jota täytyy kunnioittaa ja vaan sinä voit päättää millaisessa kodissa sinä asut.

Kurssin voit ostaa täältä ja koodilla "kunnollakuntoon", saat siitä -15% alennusta! 

Lähde kokeilemaan rohkeasti uutta.

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti