21. kesäkuuta 2019

Joulu tai juhannus: aina yhtä kiire

Mä en siis ymmärrä mihin tämä minun aika menee, kun aina on perjantai ja aina jumalaton kiire! Juhannus tuli tänäkin vuonna ihan liian pian ja huomasin kaiken olevan vaiheessa. Miksiköhän ihmisen on nähtävä sellainen vaiva aina ennen joulua tai sitten tätä juhannusta? Ihan samanlainen päivähän se on kuin kaikki muutkin. Mutta minulla ainakin tulee se, että juhannukseksi on tehtävä sitä tätä ja vielä tuotakin.

Sitten, kun tämän kaiken hyvän päälle vielä lisätään omat ja isännän työt, niin soppa on valmis. Terassin valttaus ja ikkunanpesu sellaisissa tunnin-puolentoista pätkissä, on se joka minulle aiheuttaa eniten stressiä. Olisi kiva saada kaikki valmiiksi, mökki ja terassi siistiksi juhannusta ajatellen. Ehkä ihan kaikesta en kyllä selviydy tänäkään juhannuksena. Sama tilanne on aina jouluisin; kamala hössötys yhden päivän takia.


Juhannus on minusta ihana keskeytys kaikkeen näin kesällä. Silloin on kolmen päivän vapaa, ei tehdä töitä, pyritään minimoimaan myös kaikki omat työt. Tarkoitan tällä niitä hommia, jotka jää viikolla tekemättä. Meillä on sellainen tyyli, että sunnuntaisin ei tehdä töitä, paitsi omia hommia. Monesti meidän sunnuntait meneekin jotakin montun pohjaa siistiessä tai muuta vastaavaa.

Minulta monesti kysytään miksen minä käy missään juhlimassa. En yksinkertaisesti jaksa, jos viikot olen 15-18h kokoajan tekemässä jotain, niin aina kun saan vaan olla, olen enemmin kotona lasten kanssa. Mökillä on ihana vaan katsella järvelle ja nauttia hiljaisuudesta. Meidän juhannukseen ei kuulu alkoholi, ainakaan minun osaltani. Siihen kuuluu hyvä ruoka, pitkät unet ja monesti tulee kavereita, jotka asuvat kaukana, käymään.

Olen ollut aina kova leipomaan juhannukseksi. Tänä vuonna minulla ei ole aavistustakaan siitä mitä leipoisin. Sekin vähän ahdistaa sillä olen aina nauttinut leipomisesta ja uuden kokeilemisesta. Olen tällä viikolla miettinyt vakavissani, että teen ihan liian paljon, koska en kerkeä keskittymään oikeastaan mihinkään. On sääli, kun asiat jää vähän toisella kädellä tehdyksi. Mutta onneksi minulla on siihenkin ajatuksia, ja uskon voivani ne toteuttaa. Nyt minun on palattava terassin kimppuun vielä ennenkuin tulee jotain muuta ja on mentävä taas. 

Ihanaa juhannusta teille kaikille!

XxX Sanna

PS. Alennuskoodi Hengitä ja asu kehossassi-kurssille on edelleen voimassa!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti