2. syyskuuta 2015

Elämässä pitää olla tavoitteita!

Hyvää keskiviikko huomenta kaikille. Tämän aamun lenkin sijasta päätin kirjoittaa teille hieman esimerkkejä minun elämäni tavoitteitsa. Jokaisella pitäisi olla elämässään tavoite tai tavoitteita. Niitä voi olla niin treenien puitteissa tai ihan arkipäivään liittyen. Minulla on lähestulkoon jokaisella elämän osa-alueella jonkinlainen tavoite. Ihminen on minun mielestäni parhaimmillaan silloin, kun se haluaa kehittää itseään. Elämän haastavin vastushan olet sinä itse, ihan niinkuin iki-ihana elastinenkin laulaa; pahin vastujani katsoo peilistä mua! Ja näinhän se on. Kaikki on kiinni sinusta itsestäsi, eikä kenestäkään muusta. Jos rakastat itseäsi voit rakastaa ehdoitta myös muita. Äidin rakkaus on mielestäni tässäkin asiassa poikkeus. Minä ainakin rakastan lapsiani ehdoitta ja paljon, hehän ovat koko elämäni, kaikista parasta mitä ikinä voin saada aikaan. Vaikka ihminen on vahva ulospäin ei se tarkoita, että on terästä myös sisältä. Minulla on ainakin tavoitteena oppia rakastamaan itseäni ja luottamaan siihen, että myös ihmiset elämässäni rakastavat minua ehdoitta. Se ei olekkaan ihan helppoa, mutta kehityn hitaasti ja varmasti. Meillä jokaisella on menneisyys, toisilla se on valoisampi, toisilla hyvinkin synkkä. Minä olen menettänyt nuoreen ikääni nähden paljon rakkaita ihmisiä, mutta olen myös saanut elämmäni suurta onnea. Eli menneisyyteni ei ole synkin, mutta jättänyt varmasti omat jälkensä myös minuun.


 Minulle sanottiin eilen, että en ole huumorintajuinen. Jäin miettimään sitä ja tulin siihen tulokseen, että jos huumorin tarkoitus on pilkata, loukata ja lytätä sinua jossakin asiassa, ei sitä tarvitsekkaan ymmärtään. Huumori ei mielestäni ole sitä siis puhdasta vit...lua, mutta  pientä kenttä vitsailua kestän kyllä ja harrastan sitä itsekkin, mutta negatiivista palautetta en halua huumorin nimissä ottaa vastaan keneltäkään. Toki sekin kasvattaa, mutta usein kuultuna se hajottaa sisältäpäin pikkuhiljaa. Haluankin tästä lähtien itse jakaa paljon kehuja, kannustusta ja uskoa ihmisiin. Opetellaan yhdessä rakastamaan itseämme enemmän! Haluan pitää huumorin huumorina, hauskana asiana. Toki pitää muistaa, että jokaisella on omanlaisensa huumori ja ajatus siitä. Pitääkin muistaa, että kaikki voivat ymmärtää sen väärin. Nauru pidentää ikää ja naurua pitää elämässä olla, itselleen nauraminen on sitä parasta! Minä saan tehdä sitä joka päivä, koska aina tulee joku kämmi mikä naurattaa.

No niin tulipas siitä nyt henkevä aloitus :D Jos mennään treeniin ja tavoitteisiin siellä ni kyllä nekin on tehty. Pieniä varovaisia tavoitteita matkan varrelle ja sitten yksi vähän suurempi on tuolla lähempänä kevättä. Minä haluan voida hyvin, olla vahvempi, nopeampi ja nyt uutena on tullut kehonhallinan parantaminen. Miten noita tavoitteita nyt sitten lähdetään tavoittelemaan; Salitreenit on aloitettu, siellä on minun heikkokohtani löydetty, se on ehdottomasti jalat! Eli kyykkyjä on tiedossa, ajatus oli että hommataan Sannalle parempi kontti kesäksi 2016, mutta sekin sai aikaan negatiivisen latauksen elämääni, ni nyt uudistin tavoitteen, haluan vahvat jalat, jotta jaksan hoitaa työni vielä tehokkaammin. Tajusin myös viimeviikolla, että olen aina halunnut mielyttää muita, tehnyt töitä sen takia, että muut olisivat onnellisia. Nyt teen kaiken treeniin liittyvän itseäni varten, en sitä varten mitä muut ajattelevat, en muokkaa kehoani siksi että näyttäisin paremmalta! Jos en  riitä ihmisille tälläisenä, en tarvitse kyseisiä ihmisä elämääni. Niinkuin monet varmasti ovatkin rivien välistä jo lukeneet, ei minun itsetuntoni omaa itseäni kohtaan ole kamalan vankka. Työssäni en koe epävarmuutta, mutta oman itseni kanssa kyllä. Mutta treenin tavoite on siis selkeä, tee se itsellesi, nauti siitä mitä teet ja ole valmis tekemään töitä!


No töihin liittyviä tavoitteita pitää myös olla. Ja minulla se on selkeä, OPISKELE, LUE ja tule vieläkin paremmaksi siinä mitä teet. Olen ottanut tavoitteeksi tulla paremmaksi valmentajaksi. Olen alkanut noudattaa aikatauluja, ja niinkuin eräs ystäväni sanoi; asiakkaat eivät etsi kaveria, vaan valmentajaa, niin se on yksi tämän vuoden tavoitteista. En saa sortua siihen, että pidän asiakkaita kavereina, olen kenties heille "armollinen". Ei minä olen vastuussa, siitä että treeni tehdään aina 110 % ja motivaatio pidetään yllä. Toki se suurin työ on aina asiakkaalla :D Lukeminen kannattaa aina, se olen nyt myös huomannut. Kirjallisuutta on paljon ja lukeminen on hauskaa puuhaa. Siitä saa paljon hyviä ideoita omaan työhön sekä tietenkin paljon arvokasta tietoa. Tämän päivän markkinoilla pitää kehittyä, pysyä kaikkien uusien juttujen perässä. Näillä eväillä mennään siis tätä syksyä täällä! Ihanaa viikkoa sinulle, muista rakastaa itseäsi ja tulla rakastetuksi, nauti elämästäsi ja hommaa ehdottomasti itsellesi tavoite! Kerro läheisillesi että he ovat sinulle tärkeitä, näytä se myös. Halaus joka päivä on ehdottoman tärkeä!!

<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti