25. lokakuuta 2017

Minkälainen on hyvä pt?

Huomenta taas :D Kun tänä aamuna kelloni herätti 4.50 ja nousin keittämään elämänimiehelle kaurapuuroa, tietäen, että kohta olen itsekkin lenkillä tänä aamuna aivan erityisellä sellaisella. Tänä aamuna puhelimeni pirisi klo.6.15 ja asiakkaani soitti, koska olimme sopineet lähtevämme yhdessä aamulenkille. Pimeä, on eräs suurimmista peloista monilla ihmisillä. Minäkin olen pelännyt sitä ennen ihan hullunlailla. Viime syksynä kun vietin aikaa paljon täällä uudessa kodissa opin pimeäään pikkuhiljaa.  Tänä aamuna oli minun vuoroni auttaa asiakastani pääsemään aamulenkille, vaikka olikin pimeää. Töihin meno estäisi lenkin myöhemmin aamulla. Puhelimessa puhuminen auttoi asiakastani pääsemään ulos ja tekemään lenkin. Se onni, jonka kuulin hänen äänestään lenkin päätyttyä varmisti minulle sen, että tein juurikin niin oikein kun vaan voin.


Olen pohtinut paljon itseäni personal trainerina tänä syksynä. Minä haluan olla juuri sellainen pt, joka lähtee aamulla kuuden aikaan puhelimen kanssa lenkille, olla sellainen jolle saa kertoa kaikki suuremmatkin sudenkuopat sen vaativan elämäntapamuutoksen edetessä. Haluan opettaa asiakkaitani nauttimaan ruuasta, herkuttelusta, liikunnasta ja ennenkaikkea haluan opettaa heille kuinka voida hyvin. Hyvinvointia on monenlaista, kokonaisvaltainen hyvinvointi on se mihin pyritään, aina se ei ole mahdollista, mutta siihen pystyy itsekkin vaikuttamaan. Haluan olla asiakkaani tukena silloinkin kun se repsahdus tapahtuu, haluan päästä siitä asiakkaani kanssa yhdessä eteenpäin, oppia siitä ja pyrkiä välttämään sitä jatkossa. En halua kieltää mitään, haluan kertoa vaihtoehtoja ja uusia suuntia.


Haluan myös omalla esimerkilläni kannustaa omiani. Elä niinkuin opetat tyyliin. Minun päämääränä ei ole antaa valmiita diettejä, minä haluan opettaa asiakkaani oivaltamaan asiat itse. Minä haluan olla läsnä niin hyvinä ja huonoina hetkinä. Ja ennenkaikkea haluan uskoa asiakkaaseeni ja luoda sitä uskoa myös häneen. Se onko minun tyylini valmentaa oikea ei varmasti, ei ainakaan kaikille, mutta varmasti osalle. Onneksi meitä personal trainereita ja dieettejä on jokaiselle :D Sellaisia ajatuksia tuli tänä aamuna mieleeni, kun olin asiakkaani kanssa aamulenkillä.



Ihanaa talvista päivää kaikille :D

<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti