10. tammikuuta 2021

Palataan loppuvuoteen 2020 osa 3: Joulu ja uusi vuosi

 
 Olen aina tykännyt joulusta. Ihan pienestä tytöstä asti joulu on ollut minulle todella tärkeä. Ja niin se oli tänäkin vuonna. Me laitettiin tyttöjen kanssa joulu jo aika varhaisessa vaiheessa, koska oli niin pimeää ja ankeaa, kun ei ollut lunta. Tämän vuoden jouluna olin päättänyt, että sellainen turha liioiteltu ruokien tekeminen sai jäädä historiaan. Ja ensimmäisen kerran tässä asiassa myös onnistuin.

Meillä on aina samanlainen aattomiehitys, minun äiti ja mummo sekä äitini miesystävä. Mummoni on ollut minun kanssani jokaisen, paitsi yhden jouluaaton ja näin asia tulee olemaankin. Mummo ja lapset tekevät joulun. Joululahjoja ei pitänyt tänä vuonna ostaa, mutta toisin kävi. Tytöt saivat kyllä ihan hurjan paljon kaikkea, mutta onneksi tarpeellista. Aikuiset sitten sitäkin vähemmän. 

 

 

Jos puhutaan hieman joulun syömisistä, niin tänä vuonna se meni jotenkin ihan yli. Itselläni oli paha olo ihan jatkuvasti. Olin turvoksissa ja minua ihan oksetti. Vaikkakaan omasta mielestäni en edes mättänyt paljoa, mutta ehkä olen sen verran pehmentynyt etten tunnista omia rajojani. Toisin sanoen onneksi joulu on tältä vuodelta ohi ja siivottu jo kaikkinensa odottamaan ensi vuotta. 

 

 

Vuodenvaihde oli tänä vuonna tyttöjen pyynnöstä samanlainen kuin vuosi sitten. Olimme kaikki minun äitini luona yötä. Teimme siellä ruuat ja ammuimme raketit. En tiedä mistä se alunperin on lähtenyt, mutta olen luvannut tytöille, että niin kauan kun he vaan suinkin haluavat meidän kanssa uutta vuotta viettää, niin olemme mummolla. Ja meillä oli ihan hauskaa, pelasimme lautapelejä, saunoimme, ammuimme raketit ja taas kerran söimme todella hyvin. Ja jälleen sain itselleni todella pahan olon. Onneksi elämääni ei kuulu alkoholi juurikaan koskaan, koska sen jälkeen olisin varmasti ollut vielä turpeammassa kunnossa.

 

 

Teinkö mitään uuden vuoden lupauksia? No ainahan sitä pitää itselleen jotain pientä luvata. Vuodesta 2021 on ainakin tähän tietoon tulossa ehkä elämäni hienoin, mutta koska aina voi tapahtua mitä vaan niin kerron niistä aina sitten kun aika on sopiva. Kuitenkin lupasin itselleni nauttia noista minun hetkistäni koko sydämellä ja kerrankin tuntematta mistään huonoa omaatuntoa. Kaiken kaikkiaan odotettavia asioita yksityiselämän puolella on 3. Ensimmäinen on jo pian käsillä ja toinen seuraa sitten vähän myöhemmin keväällä ja kolmas toivottavasti loppusyksyllä. 

 

 

Töiden osalta toivon, että tilanteet normalisoituu ja päästään taas tekemään kunnolla. Omien treenien suhteen lupasin itselleni olla kovempi kuin nyt, katsotaan miten äijän käy. Mutta nyt on katseet jo tässä vuodessa 2021 ja odotan vuoden etenemistä innolla. Toivotaan että pysytään terveinä ja koronakin saataisiin kuriin.

Ihanaa päivää kaikille! Nauttikaa lumesta, niin minäkin teen.

XxX Sanna





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti