1. lokakuuta 2020

Hirveän ihanat hiitit!

 Hiit- treeni on ollut jo kauan käytössä ihan älyttömän hyvänä treeninä. Sen on kerrottu polttavan ihan älyttömän hyvällä tahdilla rasvaa, kehittävän hapenottokykyä ja tukevan lihaksen kasvatusta. Ja monta muuta hyvää juttua, mitä sillä treenillä saavutetaan. Yksi mistä on paljon puhuttu on lyhyt treenin kesto, joten siihen varmasti kaikki meistä ajallisesti pystyvät. Ja kyllä kaikki nämä asiat pitävät täysin paikkansa. Onhan ne myös ihan hirveitä treenejä, oikeasti puoli tuntia mennään niin, että henki melkein irtaantuu ruumista. Palkitsevinta on se ihan mahtava olo sen hiitin jälkeen.

 

 

Minä voin sen verran kertoa teille, että olen vältellyt tätä kyseistä treenimuotoa aina. Aikoinaan kun vedin jumppaa niin Strong by Zumba jotenkin liippasi kaikista lähimmin tätä kyseistä treenimuotoa. Miksi mä en ole sitten ikinä hiittaillut? Se on vaan tuntunut aina niin vastenmieliseltä. Se treeni on ollut aina kaikista helpoin jättää välistä. En oikein osaa sanoa, miksi se on ollut aina näin. Olen ehkä enemmin ollut sellainen punttiPirkko ja sitten käynyt vaan lenkillä ja hoitanut näin aerobiset. Ehkä se on ollut pelkoa etten jaksa ja pysty.

Mutta nyt tänä syksynä siihen on tullut muutos! Olemme alkaneet yhden asiakkaan kanssa tekemään kerran viikossa hiitti treeniä. Ja voin kertoa, että se tuntuu todella pahalta. Me olemme tehneet ne Saarijärvellä salilla, mistä löytyy siihen tarvittavat välineet. Mutta hiittiähän pystyy tekemään ihan missä vaan ja todellakin ilman välineitä. Kierrokset ovat lyhyitä ja ytimekkäitä, mutta todellakin tuntuvat.

Olen löytänyt itseni uudelleen ja kerta viikossa hiitistä tuli todellakin minun uusi juttuni. Tänäänkin on vuorossa kyseinen treeni, mutta koska se tehdään tänään meidän omalla salilla niin täytyy varioida uusia juttuja. Hiitissä onkin juuri se ihanaa, että sitä pystyy tekemään joka kerta erilaisen ja varmasti se on tehokasta.

Toinen asia, joka minun mieltäni erityisesti lämmittää hiittaamisessa on onnistuminen. On todella palkitsevaa nähdä onni asiakkaan silmissä, kun treeni on ohi ja voittaja fiilis tulee esiin. Hei vitsit me tehtiin se!! Ja yhdessä tekeminen antaa voimaa kummallekkin päästä juuri niihin parhaimpiin tuloksiin. Olen todella tyytyväinen, että otimme askeleen pois sieltä omalta mukavuusalueelta ja lähdimme kehittämään itseämme. 

 

 

Vaikka monesti ajatellaan, että me trainerit tehdään kaikkea ja tykätään kaikesta, niin eihän se niin ole. Ihmisiä tässä ollaan ihan niinkuin muutkin. Ja itsensä kehittäminen on kaikkien juttu, minulla se on tälle syksylle salin oheen tullut viikottainen hiittreeni. Ja kyllä, nykyään jopa odotan niitä ihan innolla. Minusta jokaisen pitäisi kokeilla muutaman kerran sellaistakin mistä ei niin tykkää, niin siitä voi tulla uusi suosikki tai sitten ei. Ja jos ei, niin kaikesta ei todellakaan tarvitse tykätä.

Ihanaa viikkoa just sulle.

XxX Sanna  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti