30. lokakuuta 2020

Syksyn pimeyteen valoa

Minä jos kuka olen kärsinyt pimeyden pelosta. En osaa oikein sanoa, mikä on tilanteen muuttanut, mutta enää se on vaan muisto. Olen oppinut tykkäämään hämäristä illoista ja ottamaan niistä kaikki irti. En toki tarkoita, että nauttisin tästä syksyn pimeydestä ihan hirveästi. mutta olen panostanut valoihin ja kynttilöihin.

Rakastan kynttilöitä ja erilaisia lyhtyjä valoineen. Nyt uutuutena olen löytänyt ledivalo kukkaruukut. Olen tietoisesti panostanut paljon valoihin, koska me asumme täällä metsän keskellä niin pimeys on läsnä siihen asti, kunnes lumi tulee maahan ja valaisee maisemaa. Tämä syksy on muutenkin erilainen. koska nyt ei ole tiedossa lomaa ja aurinkoa. Olemme olleet 5 vuotena aina joulu-tammikuussa etelässä 2-4 viikkoa, mutta maailman tilanne on sellainen, että nyt on pysyttävä kotona.


Käänsin tämän tilanteen positiiviseksi niin, että yritin tehdä kodistamme mahdollisimman viihtyisän ja valoisan. Nautin suunnattomasti, kun saan katsella kynttilöitä ja nauttia illan hiljaisuudesta ja hämystä. Olen yrittänyt muutenkin järjestää itselleni paljon positiivisia juttuja ja tekemistä, jotta tämä pimeys ei veisi minulta paljoa energiaa. 

Kuvan ottanut Saija Heinämäki

Monesti syksyn pimeys saa ihmiset vaipumaan tietynlaiseen alavireyteen, ja moni asia tuntuu todella haastavalta. Aurinko, valo ja kesän lämpö ovat minulle ihan ehdottomasti se juttu, mutta olen aina myös nauttinut syksyn ja talven tuomasta viileydestä ja treenimotivaatiosta. Tänä syksynä olen tehnyt itselleni aivan uudenlaiset suunnitelmat ja tavoitteet niin töihin kuin treeniinkin. 

Monessa mielessä syksystä on tulossa erilainen ja työrintamalla on uusia tuulia, joista kerron myöhemmin. Vaikka lomaa ei olekaan tiedossa, yritän saada auringon elämääni jollakin muulla tavalla. Paljon kivoja juttuja ja sopivasti haastetta elämään niin eiköhan tästäkin syksystä selvitä. Ja kohtahan on jo joulu ja saa alkaa hössöttämään sitä.


Syksyn suurin tavoite on kuitenkin elää ja olla sillä tavalla, että perhe pysyisi terveenä. Ja toki omalla toiminnalla yritän auttaa, ettei tämä virus pääse leviämään enempää. Siispä nyt vaan kynttilöihin tulta ja positiivista mieltä niin kyllä se kesä sieltä tulee.


Ihanaa syksyä kaikille, pidetään itsestämme ja toisistamme huolta! Iloa ja valoa jokaisen päivään.

XxX Sanna    


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti