16. huhtikuuta 2019

Ketä minä ihailen?


Minulta kysyttiin tuossa muutama päivä sitten ketä minä ihailen. Vastasin heti sen enempää miettimättä, etten ketään. Kysyjä minulta, ettet oikeasti ketään? Edes sellaista jolla on hyvä kroppa, paljon rahaa tai tosi paljon töitä? Olin edelleen sitä mieltä etten ketään. No aikamme siinä keskusteltiin ja kysyjä sanoi minulle, että kirjoita siitä blogiin, keksit kyllä jonkun jota sinä ihailet. Kaikkihan ihailee jotakin!

Menin autolla Saarijärvelle pari päivää tuon kysymyksen jälkeen ja siinä popittaessani tujusin ketä minä ihailen! Minä ihailen suunnattoman paljon sellaisia ihmisiä, jotka jaksavat uskoa omaan tekemiseensä, itseensä ja onnistumiseensa aina vaan uudestaan, vaikka heitä kuinka parjataan ja haukutaan sosiaalisessa mediassa. Jos joku täällä pärjää, rakastuu tai onnistuu melkein missä vaan, tulee hänestä välittömästi, bimbo, rahan perässä juokseva tai muuten vaan typerä tyrkky.

Minä ihailen niitä voimakkaita naisia ja miehiä, jotka kerta toisensa jälkeen nielevät pahan mielensä, nostavat nokkansa pystyyn ja jatkavat vahvempina eteenpäin. Eivätkä suinkaan alennu siihen, että alkaisivat millään lailla ruotimaan asioiden oikeudenmukaisuutta tai panettelemaan niitä nimimerkkien taakse piiloutuvia raukkoja. Ihailen kaikkien näiden suoraselkäisyyttä, vaikka varmasti omassa mielessään he tuntevat surua ja ahdistusta.

Ihailen heitä, jotka uskaltavat näyttää kaiken onnensa, omat saavutuksensa, nauttien niistä. Ihailen monien ihmisten suurisydämisyyttä, kykyä olla onnellinen toisten onnistumisen ja onnen puolesta. Ihailen myös niitä, jotka uskaltavat myöntää tekemänsä virheet ja kertoa myös oppineensa niistä. Ihailen myös niitä, jotka uskaltavat puhua asioista suoraan ja niiden vaatimalla tavalla. Ihailen kunnianhimoa joka siivittää ihmisiä kohti heidän unelmiansa, vaikka heidän matkaansa yritetään kaikella mahdollisella tavalla vaikeuttaa.

Minä en ihaile heitä joilla tuntuu olevan oikeus muodostaa julkinen mielipide ihmisistä joita eivät tunne. En ihaile heitä jotka nimimerkkiensä taakse piiloutuen voivat haukkua muita ihmisiä sosiaalisessa mediassa, vain heidän omien mielipiteidensä perusteella, tietämättä kyseisten ihmisten elämästä mitään. Enkä myöskään ihaile heitä, jotka pelkän "näkyvän" tiedon perusteella kadehtivat toisia ihmisiä ja lokeroivat heidät yleensä ihan kusipäiksi.

Jos minun pitäisi nimetä muutama tälläinen julkisuuden henkilö ketä ihailen, niin tässä tulee; Martina Aitolehti -> Tekee hän mitä vaan niin aina julkisuudessa hänestä tehdään mulkku, jonkun vanhan asian takia. Minusta hän on loistava kilpaurheilija, tekee jumalattomasti duunia saavuttaakseen haavensa pärjätä triathlonissa. Antti Tuisku -> Joutunut tekemään jumalattoman työn, että on päässyt siihen pisteeseen missä on nyt, oli kauan ihmisten sylkykuppina, vain sen takia, että oli erilainen.


Ihailen myös suuresti miestäni -> Kun oppisin häneltä puoletkaan siitä kunnianhimosta mikä hänellä on. Se mitä kovalla työllä voi saada aikaan ja se kuinka palo siihen omaan tekemiseen lisääntyy vaan vuosi vuodelta. Suoraselkäisempää miestä saa hakea.

Minulle sanottiin silloin, kun sain ensimmäiseni lapseni, että "muista Sanna, olet aina tämän pienen tytön äiti, vaikket olisikaan hänen kanssaan. Käyttäydy siis aina sen vaatimalla tavalla." Tätä olen yrittänyt pitää yllä.

Hei jos sinä löysit itsesi ylläolevista jutuista mitä minä ihailen, niin ihailen silloin sinuakin <3

XxX Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti