31. maaliskuuta 2019

Chiavanukas

Voi pojat mikä viikko.

Olen alkanut kirjoittamaan teille tätä postausta ainakin sata kertaa ja aina se on jäänyt kesken. Nyt mennään kyllä sellaisella vauhdilla eteenpäin, ettei millään meinaa pysyä mukana. Siitähän se idea sitten lähtikin, kun aina on kiire ja nälkä niin jotain piti keksiä. 

Olen aina ollut hyvin kokeilunhaluinen ja tykännyt testailla monenlaisia juttuja. Etsin netistä yhtenä iltana ohjeita chiansiemenille, koska minulla oli niitä kaapissa. Löysin monta eri vanukas vaihtoehtoa, mutta jotenkin niistä mikään ei tuntunut just siltä omalta. Joten päätin kehitellä oman, todella yksinkertaisen, helpon, nopean ja hyvän.

Olin ostanut meidän kaupasta aikaisempiin leipomuksiini kaurapohjaista vaniljavaahtoa, joten sekin oli hyödynnettävä uudessa välipalassakin.  Sain omasta mielestäni loistavan ja toimivan välipalan, vaikka leivän kanssa nautittavaksi. Aikaa sen tekemiseen ei mene, ja ”chialimaa” voi tehdä ja kannattaakin tehdä valmiiksi enemmän. Minä tein niin, että laitoin 1,5 dl chiansiemeniä (Cocovi) ja 9 dl vettä. Sitten vaan jääkaappiin vähintään 30 mintuuksi niin on ensimmäisen kerran käytettävissä. Minulla säilyi jääkaapissa hyvin 5 päivää.

Tässä teille resepti olkaa hyvät:

Chiavanukas

2 dl chialimaa
Muutama ruokalusikallinen raejuustoa
100g marjoja
(hedelmä esim. päärynä)
päälle kaurapohjaista vaniljavaahtoa (Oatly)

Kannattaa testata, on ihan älyttömän hyvää!

<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti