18. elokuuta 2015

Lihas on katoavaista....

Niin on taas saatu uusi viikko käyntiin ja vihdoin päästy myös salitreenin makuun.  Minunhan piti pitää vaan kahden viikon sali tauko, ja tehdä kaksi kertaa viikossa ylläpitävä treeni kesän ajan, mutta toisin kävi :D Juhannuksen jälkeen kävin salilla ainoastaan siivoamassa. Kesä kului paljon aerobistakuntoa  parannellessa :D Mutta ei sekään hukkaan mennyt, alku kevään hölkän 6:50 minuutin kilometrit ovat muuttuneet jo 5:52 ja joskus jopa allekkin, eli kehitystä on tapahtunut hurjasti. Nyt kun salipuoli alkaa uudelleen olen tietoisesti vähentänyt juoksua, koska ainakaan minun kroppani ei todennäköisesti tulisi sitä rääkkiä kestämään. Ja tärkeää tässä treenamisessa on myös se kohtuus. Varsinkin näin matti meikäläisenä kannattaa opetella olemaan itselleen armollinen. Minä ainakin haluan treenata vielä kymmenen vuodenkin päästä. MInulla on myös elämsääsni nyt hetki, jolloin keskitytään vielä muihin asioihin enemmän kuin omaan treeniin :D Tokikaan sitä ei unohdeta, koska silloin kuin ihminen voi itse hyvin myös läheiset voivat hyvin.


No eilen aamuna sitten intopinkeänä uuden ohjelman kanssa salille. Ja voihan pemalautajurkele kun olikin raskasta. Painoja sai pudottaa ihan hurjasti ja silti tuntui ettei jaksa. Leukoja vetelin keväällä kuitenkin sellaset 8-10 kappaletta, eilen ehkä kaksi!!! Mutta tästä on hyvä lähteä taas eteenpäin. Eräs nainen sanoi minulle tässä taannoin, että helppohan sinun on kun kokoajan työsi puolesta liikut ja touhuat niin eihän sinun enää tarvitse treenata. Mutta näinhän se ei juurikaan ole, vaan kyllä minunkin pitää treenata, muistaa syödä oikein ja ennenkaikkea nukkua riittävästi. Koska silloin kun teen töitä, en tee sitä itselleni, vaan asiakkailleni. Nyt kuitenkin tämän syksyn henkilökohtaiset tavoitteet on nyt tehty ja niitä kohti mennään. Se miten itse tavoitteiden saavuttamista seuraan on tulokset, lähinnä sen että pystyykö nostamaan tarpeeksi painoja tai tekemään puhtaita sarjoja tehokkaasti. Toinen hyvä konsti on valokuvat, ne minusta otettiikin eilen. Eräs hyvä ystäväni kävi ne minusta ottamassa, ja niistä yhden jaan täällä teidän kanssa, ja ne loput näätte ehkä sitten puolen vuoden päästä mikäli tuloksia tulee ;D Se mitä yritän tässä nyt teille kertoa, on  että koskaan ei kannata luovuttaa tai jättää jotain aloittamatta uudelleen. Jokainen askel ja nosto on aina hyväksi, harvoin ne menevät hukkaan. <ja ensimmäinen kerta on aina pahin, tänä aamuna lenkin jälkeen salille meno ei tuntunutkaan enää niin pahalle, kuin eilen :D


Tavoitteista vielä sen verran, että minullahan on aina ollut haave saada tiukka keskivartalo! Sitä tavoitetta minulla ei enää ole, miksi? No minun vartalostani ei ilman tiukkaa treeniä ja ruokavaliota vaan saa sixpackiä näkyviin, ja tällä hetkellä minusta ei ole sellaiseen.  Joten miksi hakata päätä seinään vuodesta toiseen? Olenkin asettanut tavoitteekseni terveen ja vahvan näköisen kropan. Haluan näyttää ihmisille varsinkin nuorille terveennäköistä esimerkkiä. Haluan että ihmisille tulee minusta sellainen olo, että voi minäkin haluan ja pystyn tuohon. Jos vatsassa on löysää nahkaa ja vähän makkararoita, niin se ei ole maailman loppu. Minä olen synnyttänyt kaksi kertaa, en ole nuoruudessani liikkunut ollenkaan ja kyllä minä tykkään herkutella, syödä perheeni kanssa samaa ruokaa. En halua näyttää lapsilleni esimerkkiä, että äiti syö aina eri ruokaa kuin lapset, vaan haluan että minä olen heille hyvä esimerkki tähän vaativaan maailmaan. Minä haluankin kannustaa  ihmisiä liikkumaan ja treenaamaan oman hyvinvoinnin ja mielihyvän takia, enkä ulkonäkökekseisyyden takia. Se tulee yleensä sitten siinä sivussa.  Tässäkin tullaan taas siihen seikkaan, että jokaisella on omat tavoitteet, ihanteet ja tyylit elää elämäänsä. Minulle on nyt kehkeytynyt tälläiset mielipiteet ja ajatukset, kun olen muutaman vuoden seurannut tätä maailman menoa. Nämä ovat minun ajatuksiani ja jokaisella on varmasti oma mielipiteensä myös näistä.



Pitää vielä loppuun kertoa, kun äsken puhuin puhelimessa erittäin rakkaan ystäväni kanssa ja pohdin hänelle ääneen seikkaa, että onkohan minusta tulossa aikuinen, kun  olen viime kuukausien aikana alkanut ajatella elämääni eritavalla, olen löytänyt itsestäni aivan uusia puolia ;D Mutta vielä en usko sen ajan olevan käsillä, että minusta tulisi aikuinen, mutta sen olen oppinut, että elämästä pitää nauttia, ja nauttia varsinkin niistä sinulle tärkeistä asioaista :D

ensi viikolla ajattelin kirjoittaa teille hieman lisäravinteista. Minähän teen yhteistyötä Func Foodin eli FASTin kanssa. Mikäli heidän tuotteensa kiinnostaa ja haluat niistä lisätietoa/maistiaisia, ota rohkeasti yhteyyä tai nykäise hihasta. Ja hei jos teillä jollakin lukijalla on sellainen aihe mielessä mistä haluiasitte että kirjoitan, ni ei muutakun ideoita tulemaan.

Ihanaa ja aurinkoista viikkoa kaikille <3

-Sanna-

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti