1. syyskuuta 2023

Sitkun tyyppi -tunnistatko itsesi?

 Mä sitten, kun lapset kasvaa. Mä sitten, kun töissä rauhoittuu, mä sitten, kun jotain... Oletko sä sellainen SITKUN tyyppi? Tämä aihe tuli minulle mieleen kun olen keskustellut nyt muutamassa päivässä kahden eri SITKUN tyypin kanssa. Ensimmäisellä oli syynä marjat metsässä ja toisella ihan puhdas motivaation puute.

Olen pohtinut paljon sen jälkeen aihetta SITKUN, miksi se on niin yleisesti käytössä? Ja tulin siihen lopputulokseen, että se on helpoin tapa siirtää sitä jotain mikä on jotain uutta ja ehkä hieman pelottavaakin. Minä luonnollisesti puhun elämäntapamuutoksesta, tai niistä pienistä muutoksista siellä arjessa hyvinvoinnin tukena. On todella harmi huomata, että ihmiset ajattelevat yhä, että elämäntapamuutoksen takia pitää luopua kaikesta mitä sinulla on. Ihan hullu ajatus ja kysyinkin toiselta naiselta, että etkö meinannut ensi syksynä enää marjastaa?

Eihän elämäntapojen muuttaminen sitä tarkoita, vaan sitä, että tehdään pieniä muutoksia arkeen joka pyörii kokoajan. Eihän koko elämää voi eikä pidä muuttaa, vaan tehdä niitä terveellisiä valintoja sinne arkeen. On todella harmillista kuulla, että ihmiset ovat edelleen suurin osa väärässä luulossa tämän asian suhteen.

Olen itse sitä mieltä, että SITKUN aikaa ei tule koskaan. Elämä kyllä järjestää meille ohjelmaa kokoajan niin paljon, että aina löytyy selityksiä, mitkä menevät kaiken oman ajan ohitse. Muistan itsekkin, kun kamppailin milloin olisi oikea tehdä lapsia. Jos olisin jäänyt sitä odottelemaan se ei olisi vieläkään tullut kohdalle. Onneksi luoja päätti toisin ja sain lapset, vaikkei aika omasta mielestäni ollutkaan oikea. 

Ja jos tästä elämästä haluaa selvitä "hengissä" niin ehdottoman tärkeää on aloittaa omasta hyvinvoinnista huolehtiminen ihan heti. Vain hyvinvoiva sinä takaa hyvinvoivan lähipiirin. Oletkos ajatellut sitä? Heitä romukoppaan kaikki SITKUN ajatukset, aloita pienillä muutoksilla tekemään arjestasi enemmän sinun näköistä. Muista, että sinulla on oikeus ottaa aikaa itsellesi ja nauttia omasta ajastasi. Täällä eletään vain kerran tehdään se niin, että voimme nauttia terveydestä ja energisyydestä.

Ihanaa viikonloppua 🧡 Ja kerro minulle oletko sinä sellainen SITKUN tyyppi🍁🌻

🌻 Sanna 

Kuvat Saija Heinämäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti