11. huhtikuuta 2023

Epämukavuusalue ahdistaa!

 Kaikki, mikä ei ole itselleen mukavaa on yleensä ahdistavaa. Tai minulle se usein on niin. Olen usein sellaiseen ajatteluun taipuvainen, että kaikilla muilla onnistuu kaikki aina ja minulla ei. Sehän on ihan pelkkää uhriutumista. Jos aina mennään, jonkun asian taakse oli se, vaikka kotityöt, lapset tai siivous. Jos en voi tehdä jotain ja selittelen sen kiireellä tai muulla vastaavalla se on uhriutumista.  os mietin, että kaikkien muiden koirat osaa kaiken paremmin, olenko oikeasti tehnyt töitä sen eteen, että minunkin koirani osaisi?

En ehkä ole. Olen helposti vain siellä omalla mukavuusalueellani. Jos pysytään vielä koirassa olen siellä missä minun on helpoin olla. Eli kotona ja metsässä. Missä minun pitäisi olla? No siellä hihna lenkillä kaikkien mahdollisten koirien seassa. Miksen ole? Koska se ahdistaa minua ja en tunne itseäni siellä varmaksi. Voinko siis koskaan kehittyä kyseisellä alueella pysymällä aina kotona kaukana niistä ongelma tilanteista? En voi. Tämä sama asia pätee minulla muihinkin juttuihin aika usein ja tiedättekö mikä on kaikista huvittavinta? Minä tiedostan sen, mutten saa sille asialle tehtyä mitään. Ja usein vielä odotan, että asiat ratkeavat itsestään.

Aivan niin naurettavaa, kun voi vaan olla. Silti väitän, että se on meille monelle arkipäivää. Tiedetään mitä halutaan, mutta ei vaan pystytä sitä toteuttamaan. Siihen voi liittyä pelkoa, epämukavaa tunnetta tai niinkuin minulla joskus ihan pelkkää uhriutumista. Samaa voidaan miettiä hyvinvoinnista. Liian usein ihmiset ajattelevat kaikkea muuta ennen itseään. Perhe voi hyvin, heillä on kaikkea, ystäville on aina aikaa ja vielä ne naapuritkin pidetään tyytyväisinä ennen itseään. Oletko, koskaan miettinyt mikä on kaikista kamalinta heille kaikille? Jos sinulle käy jotain, jos sinä sairastut tai romahdat. Kuka silloin hoitaa asiat sinun puolestasi? Sinun oman hyvinvoinnin tulisi olla kaikkien muiden edellä. Vasta, kun sinä olet paras painos itsestäsi, hyvinvoivana ja energisenä voivat muutkin nauttia sinusta.

Oletko tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, kun käytät itseesi aikaa tai rahaa? Lopeta heti! Koska se jos mikä on uhriutumista. Kuinka moni uskaltaa tunnustaa, että on laittanut perheensä itsensä edelle? Minäkin olen todella usein ja joskus on tilanteita, että niin on pakko tehdä, mutta elä tee sitä itsesi kustannuksella. Meillä jokaisella täytyy olla etusijalla omassa elämässään aina sinä itse. Vain sillä tavalla sinä voit antaa rakkauttasi myös ympärillesi. Monille epämukavuusalueelle meno tarkoittaakin omasta itsestään huolehtimista. Eikö kuulosta ihan hullulle? Mutta valitettavan usein se on totta. Minä kannustan sinua tekemään itsellesi lupauksen, että tästä päivästä lähtien olet itse oman elämäsi keskipiste. Olet kaiken rakkautesi arvoinen, pidät itsestäsi kaikista parhainta huolta, nautit omasta hyvinvoinnistasi ja teet sen vielä iloisella mielellä. Mene omalle epämukavuusalueelle, vaikka se tuntuu alussa kuinka pahalle. Se helpottaa ajan myötä kyllä ja ymmärrät miten tärkeä juuri sinä olet ❤️

Nyt tämän paatoksen myötä oikein ihanaa keväistä viikkoa kaikille.

XxX Sanna  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti