25. marraskuuta 2020

Vahvuus on kaunista

 

Tänään, kun menin kauppaan sain kokea jotain ihanan arvokasta. Nimittäin sain positiivista palautetta aivan ihanalta naiselta. Se tuntui niin hyvälle, että pieni onnenkyynel vierähti poskea pitkin. Nainen kertoi, kuinka kaunis hänen mielestään olen, kuinka hehkun niin sisäistä kuin ulkoistakin kauneutta. Ja miten hän saa voimaa omaan elämäänsä minusta. Voi miten se tuntuikaan hyvältä! En ole todellakaan osannut aina ottaa vastaan palautetta sen paremmin negatiivista kuin positiivistakaan.

Tämä aamun ihana kohtaaminen sai minut miettimään, miten erilailla ihmiset toiset näkevätkään. Monet näkevät vaan ulkokuoren, mutta onneksi monet myös sen sisimmän. Toki on muistettava, että ihmiset ovat ehkä erilaisia kotona tutussa ympäristössä kuin ihmisten parissa. Minulle sanoi eräs ystävä viikonloppuna, että hänellä on monta eri minää. Työ-, koti- ja ystäväminä. Minä siihen, että minulla on vain kaksi, joko tai minät. Olen aina ollut juuri tällainen, en ole koskaan osannut esittää mitään. Olen oppinut liiankin monet asiat elämästäni kantapään kautta. Mutta se on muovannut minulle juuri sellaisen elämän, minkä olen voinut selkä suorassa elää. 

 

Niinkuin monet tietävät, olen nuoreen ikääni mennessä kokenut monenlaista, niin hyvää kuin pahaakin. En ole ottanut aisoista välttämättä opikseni juuri sillä hetkellä. Omistan liian kovan pään, antaakseni itselleni armoa saati hyväksyntää. Olen vaatinut itseltäni paljon, saavuttanut ja menettänyt valtavasti. Olenko osannut katsoa itseäni peilistä oikealla tavalla? Olenko aina etsinyt vaan vikoja? 

Puhuimme viime viikolla myös vahvasta itsetunnosta ystäväni Saijan kanssa. Minkälainen on vahva itsetunto? Onko se sellainen, että pärjään yksin, ei tartte auttaa? Vai onko se sellainen, että selvisin kaikista elämän myrskyistä, ehkä hieman kolhittuna, mutta hengissä? Ajattelin ennen juuri näin, ei tartte auttaa pärjään kyllä. Ja pärjäsin, todella hyvin, mutta onko se vahvuutta?


 

Tänä aamuna tajusin siinä Halpa-Hallin pihassa, että hei minä olen kasvanut henkisesti. Pystyn ottamaan vastaan positiivisia asioita itsestäni, ajattelematta, että se olisi jollain tasolla kuitenkin kettuilua. Ja pääsin mielessäni aiheeseen vahva itsetunto. Tajusin, että se on juuri sitä, että pystyt olemaan ylpeä itsestäsi, sanomaan sen ääneen ja ennenkaikkea kuulla se. Vahva itsetunto on myös kykyä olla ylpeä itsestään juuri sellaisena kuin on. Hyväksyä ja pyrkiä kasvamaan omassa minuudessaan. Vahvalla itsetunnolla varustettu nainen hehkuu kauneutta ja osaa kantaa itsensä arvoisallaan tavallaan. 

Tänään kun katsoin itseäni peilistä tajusin, että minua katsoi sieltä vahva nainen. Olen monissa liemissä keitetty, monista hankaluuksista noussut ja ennenkaikkea paljon menettänyt nuori nainen. Pelistä minua katsoi tänään vahva, kaunis, oman elämänsä herra, onnellinen ja todella paljon rakastettu nainen. Minulla on ihan kaikki mahdollisuudet saavuttaa elämässäni mitä vaan. Ja jos pystyn omalla olemassaolollani antamaan ihmisille edes sille yhdelle positiivista energiaa ja elämän iloa, olen todella otettu.


Kaikille vahvoille naisille ja miehille oikein ihanaa viikkoa <3

XxX Sanna

Kuvat blogiin on ottanut Saija Heinämäki

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti