8. maaliskuuta 2019

Marjainen proteiinivaahto + Fast-alennuskoodi!

Välipala, mitähän se tänään voisi olla? Olen vähän sellainen ruuanlaittaja, että haluan kaiken maistuvan hyvältä, ja jos löydän hyvän jutun niin voin syödä sitä sitten pitkäänkin. Smoothie on ollut pitkään minun kestosuosikkini, mutta nyt halusin vaihtelua. Niinpä laitoin mietintämyssyn päähän ja aloin tuumailemaan. Maitorahkasta olen syönyt itseni pihalle, chiavanukasta on tullut kanssa syötyä jo vaikka kuinka ja paljon. Niinpä päätin testata proteiinivaahtoa.


Olin kerran aikaisemmin vahingossa vaahdottanut herajauhetta ja päätin kokeilla taas. Niinpä kaivoin blenderinkannun esille ja pakkasesta mustaviinimarjoja. Marjoja onnneksi on pakkasessa todella hyvin tänäkin talvena, kiitos niistä kuuluu ehdottomasti ihanalle äidilleni <3 Minä olen kyllä todella huono marjastaja ja kierrän marjametsät melkein yhtä hyvin niinkuin sen kehonhuollonkin. Ehkä tässäkin asiassa pitäisi ottaa härkää sarvista ja mennä ensi syksynä marjametsään. Siis täytyy korjata sen verran, että nautin olla luonnossa ja kävelen usein pitkin metsiä.


Laitoin kannuun siis marjat, nesteen ja heran. Eikä muuta kuin blenderi pyörimään. Jännityksellä odotin milloin kannusta kuuluu buf ja aineet vaahtoutuvat. Meni jonkun aikaa ja reaktio tapahtui, annoin blenderin pyöriä vielä hetken. Otin kannun jännityksen sekaisin tuntein ja maistoi. Voi kuinka hyvää olinkaan onnistunut siitä tekemään. Tiesin heti, että tästä tuli hitti ja se jäi välipalavarastooni pysyvästi.

Aina, kun minulla on vaan suinkin aikaa niin haluan myös tehdä ruoka-annoksistani mahdollisimman kauniita. Se antaa ruualla vielä enemmän oikeutta, koska se on nautinto, joka pitää osata nauttia oikein. Olipas hassusti sanottu, mutta koen sen juurikin noin :D Tässä teille vielä resepti.


Marjainen proteiinivaahto

100-150g marjoja
1-2 dl mantelimaitoa
30g vanilja herajauhetta (FAST)
Muutama jää pala
1/2 Avokado (ei pakollinen)
1/2 dl kylmää vettä

Kaikki aineet sekaisin kannuun ja annat pyöriä täydellä teholla jonkun aikaa. Se vie hetken, että hera vaahtoutuu. Sitten vaan koristelet ja nautit.

Olen aloittanut yhteistyön Fastin kanssa ja sain alennuskoodin verkkokauppaan. *Koodilla  KK2019 saat -10% ostoksistasi Fastin verkkokaupassa. Koodi käy kaikkiin tuotteisiin ja on voimassa toistaiseksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti