12. helmikuuta 2019

Milloin voi olla tyytyväinen itseensä?

Peili, tuo pirullinen kaveri! Olen huomannut, että itsensä hyväksyminen, juuri sellaisena kun on, on oikeasti vaikeaa. Mennään vaikka somemaailmaan: siellä on toinen toistaan paremman näköisiä ja treenattuja kroppia. Mitä kauneimpia ja valkoisempia hymyjä, juuri markkinoille tulleita ihania treenivaatteita. 

Itse olen aina omistanut tietyllä tavalla vahvan, mutta toisaalta todella huonon itsetunnon. Olen ollut todella kova suorittaja, koskaan vielä ennen tätä aikaa en ole ollut tyytyväinen itseeni.


Olen pitänyt elämässäni ihmisiä, jotka ovat aiheuttaneet minulle stressiä ja pahaa mieltä, olen halunnut miellyttää kaikkia. Olen aina tehnyt uudenvuodenlupauksia, että nyt sitä ja nyt tätä. Tämä vuosi on ensimmäisen kerran erilainen, ei pakko suorittamista, ei halua saada niitä aina unelmoituja vatsalihaksia. Koska kaksi lasta synnyttäneen ja näillä raskausarvilla se ei ole edes mahdollista. Vaan tänä vuonna on minun oman hyvinvointini ensimmäinen vuosi. Se sisältää paljon rakastamaani punttitreeniä, paljon hyvälaatuista ruokaa, yhdessäoloa ystävien ja perheen kanssa. Matkustelua ja ennenkaikkea kehonhuoltoa. Minä en enää ole nuori, joten nyt on ajateltava itseään. Sen tajuaminen ei ollut minulle han helppoa, koska olin luonut itselleni todella kovan tavoitteen ja mielikuvan siitä mitä haluan.


Ihmisillä niinkuin minullakin on idoleita, mutta kannattaa todella miettiä minkälaisia ne ovat. Onko järkeä seurata sellaisia tahoja, jotka aiheuttavat stressiä. Vaan seuraa sellaisia ihmisiä, jotka antavat energiaa ja hyvää mieltä. Sellaisia, jotka antavat oikeanlaista motivaatiota itsensä kehittämiseen. Minäkin halusin aina ennen tehdä ja saavuttaa kaiken ja mahdollisimman pian. Mutta onneksi kaikkien ei tarvitse olla kaikkien lajien  taitaja.


 On suurempi taito olla onnelllinen siitä mitä on, voida hyvin ja nauttia tekemisestä. On suuri taito osata luoda itselleen sellaiset tavoitteet joita voi saavuttaa, ja kehittää. Samalla kasvaen itse kokoajan oman itsensä parhaaksi asiantuntijaksi. Taidoista yksi suurimmista on myös ymmärtää, että ihmiset ovat erilaisia, toisilla kroppa vastaa erilailla treeniin ja ravintoon. Sinun pitää vaan löytää sen sinun oma polkusi hyvään ja terveelliseen elämään. Ja mikä parasta täällä maailmassa ei tarvitse pärjätä yksin, apua on tarjolla ja jokaiselle löytyy se oma auttaja. Opetellaan yhdessä voimaan hyvin ja rakastamaan omaa kehoamme.


<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti