25. helmikuuta 2019

Kehonhuolto-haaste: missä mennään?

Voi kehonhuolto! Lähdin mukaan Maria Svanin järjestämän 8 viikon ilmaiseen kehonhuolto-haasteeseen. Se on ollut ehdottomasti yksi hankalampia haasteita pitkään aikaan. No mikä siitä sitten tekee niin pirun haastavaa? Oma saamattomuus, typeryys ja laiskuus. Mutta älä nyt ajattele etten ole mitään asiaan eteen tehnyt. Kerron teille mitä pieniä askeleita on jo otettu kohti parempaa ja paremmin voivaa kehoa.

Niinkuin Maria kirjoittaa keho on koti, siitä kannattaa pitää huolta. Tämän ajatuksen minä olen sisäistänyt. Olen ymmärtänyt, nyt varsinkin täällä lomalla, kun sänkymme on ihan jumalattoman kova ja olen joka aamu aivan jumissa. Olen ymmärtänyt venyttelyn tärkeyden ja tajunnut sen ettei se kroppa palaudu enää tässä iässä, jos sen eteen ei tee töitä. Mutta miksi silti ennemmin lähden treenaamaan tai teen jotain muuta kuin venyttelen?

Syy siihen on ilmeinen, joudun todellakin pois omalta mukavuusalueeltani. Olen aivan alussa, olen kankea, kaikki tekeminen tuntuu hankalalta, aloittaminen ahdistaa, tuloksia tulee tosi hitaasti (taas se minun kaikki minulle heti-ajattelu). Olen sitkeästi yrittänyt kuitenkin venytellä, täällä lomalla olen pyrkinyt tekemään sitä auringonoton yhteydessä rannalla tai altaalla. Olen ajatellut oman potkuni lähinnä pieniksi askeleiksi, jotka vahvistuisivat pikkuhiljaa ja jäisivät pysyvästi elämääni.


Se mikä tästä minun saamattomuudesta tekee vieläkin hullumpaa on se hyvä olo sen venyttely/liikkuvuus harjoituksen jälkeen. Miksen muista sitä joka päivä? No sehän täytyy vaan opettaa keholle ja mielelle. Tämähän oon uuden oppimista ihan niinkuin elämäntapamuutos. Ja sille täytyy antaa aikaa, opetella olemaan itselleen armollinen. Iloittava aina siitä, kun tulee venyteltyä  eikä soimata itseään siitä jos joku päivä jää välistä. 

Olen luvannut itselleni kasata sellainen pienin venyttely/liikkuvuus harjoitteiden tuokion jonka alan suorittamaan aluksi 2-3 krt/viikossa aina aamuisin ennekuin kahvi on kerennyt tippua. Kenties joskus se on tapana joka aamu herättää kroppa. Nyt lähden aamupalalle. Viedään haaste kunnialla loppuun, muistakaa keho on koti, siitä kannattaa pitää huolta. Saatte kuulla vielä miten loppu haaste meni. 

Ja hei älkää unohtako, että koodilla * KUNNOLLAKUNTOON10  saa haasteen ajan -10% kaikista kehonhuoltovälineistä!!


<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti