28. tammikuuta 2019

Kehonhuolto: hitti vai huti?

Kehonhuolto ja Sanna samassa lauseessa eivät vaan kuulu yhteen. Jos joku on enemmän osannut kiertää kaiken kehonhuoltoon ja venyttelyyn liittyvän läpi elämän niin minä. Syy siihen on ihan selkeä, olen ollut aina kankea ja ala-asteelta asti saanut siitä raippaa. Sitten joskus minulle sanottiin, että yliliikkuvat nivelet omaavan henkilön ei saa venytellä. Siinähän oli minulle heti porkkana, että ei tarvitse venytellä ikinä.




No minä kuitenkin vanhenen ja alan pikkuhiljaa ymmärtää myös kehonhuollon tärkeyden. Sen verran olen kuitenkin reipastunut, että hieroja käy meillä kotona kolmen viikon välein aukomassa pahimpia jumeja, mutta ymmärrän sen toki ettei se riitä millään. Olen kypsytellyt mielessäni jo ainakin puolisen vuotta, että nyt olisi vaan otettava härkää sarvista ja aloitettava. Ja kyllä muutamana lauantaina tehtiinkin liikkuvuusharjoituksia porukalla salilla, mutta sitten sekin jäi kunnon treenin jalkoihin.


Eräänä iltana katselin Instagramia ja silmiini osui mainos syvävenyttelyn 8 viikon nettikurssista. Kurssia piti entinen luokkakaverini Maria Svan ja ajattelin, että nyt on Sannan aika. Ja sen enenpää ajatelettamatta ilmoittauduin kursille ja otin Mariaan yhteyttä, että nyt minäkin lupaan yrittää. Olen pitkään seurannut Marian tai paremminkin hänen firmansa Mbodyn tekemää työtä, ihmisten kehon hyvinvoinnin puolesta. Ja jos olen ihan rehellinen, olen ainakin puolen vuoden ajan ajatellut ottaa Mariaan yhteyttä, mutta aina olen keksinyt jonkunlaisen tekosyyn siihen, etten ole sitä tehnyt.


Mutta nyt kehotankin teitä kaikkia lukijoitani ottamaan ehdottomasti seurantaan Maria Svanin MBODY- yrityksen ja lähtemään minun kanssani tähän haasteeseen. Opetellaan yhdessä kehomme hienouksia ja pyritään pitämään siitä vieläkin parempaa huolta. Niinkuin Maria nettisivuillaan kertoo, keho on kotimme ja sen hyvinvoinnilla on merkitystä. Itse olen tästä matkasta salaa innoissani ja odotan kovasti sitä mitä tuleman pitää. Lupaan tehdä teille postauksen matkastani omaan kehooni aivan uudella tavalla :D


<3 Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti